ارومیه- نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس گفت: آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای در رتبه‌های پایین کشور قرار داشته و وضعیت مطلوبی ندارد.

آذربایجان‌غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای رتبه پایینی دارد

به گزارش قدس آنلاین، عین‌الله شریف‌پور ظهر یکشنبه در نشست خبری که با میزبانی خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای در  رتبه‌های پایین کشور  قرار داشته و وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با اشاره به عمده مشکلات اقتصادی آذربایجان‌غربی، افزود: آذربایجان‌غربی امروزه در بسیاری از شاخص‌های توسعه در رده‌های پایین کشوری قرار دارد و دلیل آن توجه نکردن به صنایع تبدیلی در استان است، چون این استان دارای اقتصاد کشاورزی بوده و وجود کارخانجات و صنایع تبدیلی برای توسعه آن ضروری است.

شریف‌پور توجه به بحث ارزش‌افزوده را یکی دیگر از عوامل مهم برای توسعه استان دانست و ادامه داد: حاشیه‌نشینی که امروز گریبانگیر بسیاری از شهرها شده است به دلیل عدم توسعه متوازن شهری و پایین بودن درآمد روستاییان ایجاد شده که سبب مهاجرت مردم به شهرها و سکونت در حاشیه‌ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروزه در ماکو بیشتر مردم آن شهرستان را زجر می‌دهد تامین آب شرب بوده که به علت پایین بودن کیفیت آب به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است و برای رفع این مشکل مقررشده آب شرب بعضی روستاها از سد آق چای تامین شود.

شریف‌پور با اشاره به اینکه از عملکرد اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ناراضی است، عنوان کرد: وضعیت نامناسب راه‌های ماکو و حوزه های اطراف آن یکی دیگر از مشکلات مردم این شهرستان بوده و هم‌چنین از جاده‌های مرزی روستاها به عنوان جاده‌های مواصلاتی استفاده می‌شود که این امر خلاف قانون است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.