مشهد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه ۲۸ کتابخانه سیار روستایی در استان راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی ۲۸  کتابخانه سیار روستایی در خراسان رضوی

حسینی با اشاره اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: به منظور ارتقای سرانه مطالعه، ۲۸ کتابخانه در شهرستان‌های استان احداث خواهد شد.
حسینی افزود: تا کنون وعلاوه بر کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که در مشهد فعال شده، دو کتابخانه ی دیگر نیز در مشهد و تایباد راه اندازی شده و در کاشمر نیز به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اثر بخش بودن محتوای نرم افزاری کتابخانه سیار کانون پرورش فکری استان گفت: الگو برداری از این مدل برای اجرای کتابخانه‌های سیار در استان می‌تواند بسیار مفید باشد
وی با بیان این که اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون ابلاغ شده است؛ از فرمانداران خواست تا در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها برای تخصیص اعتبار به پروژه  کتابخانه‌های استان اقدام کنند.
حسینی گفت: همچنین تامین اعتبار برای احداث هفت کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه، ساخت کتابخانه مرکزی در شهرهای نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این حوزه و مقاوم سازی کتابخانه‌های فرسوده ی استان باید با جدیت دنبال شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.