اصفهان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خانه مطبوعات و خبرنگاران را چتری برای همه مطبوعات در این استان دانست و تاکید کرد: همه رسانه های استان باید یکدست و منسجم تحت عنوان همین چتر عمل کنند.

خانه مطبوعات و خبرنگاران چتری برای مطبوعات استان اصفهان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حبیب ارزانی شامگاه پنجشنبه در آیین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان با اشاره به رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی، اظهارکرد: اساس کار بر واگذاری امور است اما متأسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون نه تنها در اصل واگذاری خوب عمل نکردیم بلکه در بسیساری از موارد خطا صورت گرفته است.

وی تشکیل خانه مطبوعات را الگوی ارزشمندی در مسیر اصل ۴۴ قانون اساسی خواند و گفت: بر این اساس مقرر شده جشنواره مطبوعات توسط خانه مطبوعات برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اگر رسانه ها از خانه مطبوعات حمایت کنند، صدای خانه رساتر به گوش مسؤلان می رسد.

وی از خانه مطبوعات و خبرنگاران به عنوان چتری برای همه مطبوعات در این استان یاد کرد و ادامه داد: همه رسانه های استان  باید یکدست و منسجم تحت عنوان همین چتر عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: در استان اصفهان حمایت های متفرق داریم ولی متمرکز نداریم، این در حالی است که خانه مطبوعات یک تشکل مستقل در استان اصفهان است که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری فعالیت ها شکل گرفته است.

وی هرم مدیریتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را هرم واژگون دانست و گفت: این بدان معناست که رسانه ها باید پیشنهادات خود را ارایه کنند و ارشاد هم برای قانونمند کردن موارد مطروحه مجوزهای لازم را ارایه کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ظرفیت استان اصفهان را بسیار عالی و ارزشمند توصیف و اظهارکرد: باید از این ظرفبت ها به نحو احسن استفاده شود.

۱۱۰ نفر از اعضای خانه مطبوعات استان اصفهان تایید نهایی شده اند

در ادامه این مراسم، رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان نیز در سخنانی به ارایه گزارشی از عملکرد این خانه پرداخت و گفت: دوره فعالیت هیأت مدیره جدید پس از مشارکت پر شور اعضاء در انتخابات مهرماه سا گذشته، از اول آبان ماه ۹۵ آغاز شد.

زهره والی پور اظهارکرد: با توجه به تغییرات اساسنامه در نوع و کیفیت عضو گیری، اهم فعالیت این مدیریت در جهت شروع ثبت نام الکترونیکی از اعضا که تاکنون به ۱۸۶ نفر رسیده است، پیگیری و رفع نواقص پرونده ها اولویت فعالیت خانه بود و هست.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۱۱۰ نفر تایید نهایی شده اند و خانه منتظر بارگذاری سوءپیشینه آنها می باشد.

رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۰ نفر نقص موردی دارند که در حال رفع آنها هستند، گفت: البته تعدادی هم منتظر تایید مدیران مسؤل نشریه خود می باشند که از مدیران مربوطه درخواست همکاری جهت تایید خبرنگاران خود که در سامانه ثبت نام کرده اند داریم؛ البته همکاری مستلزم این است که خود مدیران هم در سامانه الکترونیکی خانه مطبوعات ثبت نام کرده باشند.

وی یادآور شد: در دوره جدید فعالیت خانه طی ۸ ماهه گذشته، بیش از ۳۰ جلسه هیأت مدیره برای بررسی و انجام وظایف محوله خانه برگزار و بیش از ۶۰ مصوبه تصویب شده است.

والی پور پیگیری تاسیس صندوق حمایت خانه از طریق استانداری و صندوق کارآفرینی امید، پیگیری وضعیت مسکن اعضا از طریق اداره اداره کل راه و شهرسازی با دستور مستقیم استاندار و برگزاری دوره مقدماتی خبرنگاری را از دیگر اقدامات خانه مطبوعات طی ۸ ماه گذشته برشمرد.

برگزاری دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان با شعار «رسانه یعنی مردم»

دبیر اجرایی دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: «رسالت خبرنگاران امروز در قلم هایی است که در دستان شما است، اگر این قلم ها به شادی باشد یک ملتی را نجات می دهد و اگر قلم ها بلغزد ملتی را به انحطاط و نابودی می کشاند»، گفت: مقام معظم رهبری هم می فرمایند: «خبرنگاران لحظات نابود شدنی را تثبیت و آنهارا از زوال نجات می دهند، خبرنگاری یک حرفه با ارزش است و وقتی با انگیزه های شرافتمندانه و صداقت همراه شود ارزش آن مضاعف می شود زیرا تاثیر رسانه از بمب اتم هم بالاتر است.»

سید محمد قلمکاریان ادامه داد: از این رو جشنواره مطبوعات باید جایگاه ویژه ای را در عرصه مردم، جامعه و مسؤلان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان مردادماه امسال برگزار می شود، افزود: ۹ دوره قبلی این جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برپا شد و برگزاری دهمین دوره آن به واسطه اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکیدات مسؤلان به خانه مطبوعات که یک تشکل مردمی بر گرفته از خود مطبوعات و رسانه ها است با حمایت و پشتیبانی مسؤلان استان واگذار شده است.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان در خصوص فراخوان این جشنواره گفت: جشنواره با شعار «رسانه یعنی مردم» در مردادماه ۹۶ همزمان با روز خبرنگار برگزار می شود.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره از تمام روزنامه نگاران، خبرنگاران و عکاسان شاغل در مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی دعوت می کند تا آثار برتر خود را جهت شرکت در این رقابت رسانه ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

قلمکاریان در ادامه ایجاد همدلی و همزبانی بین اهالی مطبوعات و مسؤلان استانی، ارتقای محتوا و کیفیت کار و پیشرفت اصحاب قلم، ایجاد انگیزه و خلاقیت در رسانه ها، توسعه ظرفیت های موجود مطبوعات و شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه ای را از جمله اهداف دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان برشمرد.

وی یادآور شد: این جشنواره در دو بخش حرفه ای و جنبی(سوژه) برگزار می شود و خبرنگاران باید آثار خود را حداکثر تا ۱۵ تیرماه ۹۶ در سایت Isfahan.pressfestival.ir بارگذاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.