نطنز - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت و مجلس باید فعالیت های گسترده تری در راستای حمایت از تولید و فرآوری گیاهان دارویی انجام دهند.

دولت و مجلس حمایت گسترده تری از فرآوری گیاهان دارویی داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، علاءالدین بروجردی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره و نمایشگاه، آن هم در یک بنای تاریخی کار بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در احیای توانمندی های داخلی در توسعه کشت گیاهان دارویی و فرآورده های آنها بسیار موثر است و موجب تغییر نگاه مردم به داروها و شناساندن فواید و برتری داروهای با مواد اولیه و پایه گیاهی، خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این نمایشگاه شرکت هایی محصولات خود را ارائه کردند که سابقه فعالیت برخی از آنها به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد و حتی داروهای گیاهی خود را به کشورهای منطقه صادر می کنند که این نشان دهنده توانایی شرکت های داخلی و رشد آنها در حوزه تولید دارو و فرآورده های گیاهی است.

وی با اشاره به پتانسیل های نطنز در تولید گیاهان دارویی، گفت: در این شهرستان پتانسیل های خوبی برای کشت گیاهان دارویی و تولید فرآورده های آنها وجود دارد و اگر برنامه ریزی صحیحی صورت بگیرد نطنز می تواند در حوزه گیاهان دارویی در سطح ملی حرفی برای گفتن داشته باشد و توانایی ویژه خود را در این زمینه به سایر نقاط کشور معرفی کند.

بروجردی در پایان تأکید کرد: دولت باید بیشتر از وضع فعلی از تولید گیاهان دارویی حمایت کند و با توجه به رشد در این عرصه، دولت و مجلس باید فعالیت های گسترده تری را در راستای حمایت از تولید و فرآوری گیاهان دارویی انجام دهند. 

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.