آستارا- نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل ارتباط تنگاتنگ گردشگری با امنیت، نیاز به نگاه تخصصی پلیس به حوزه توریسم و گردشگری احساس می شود و جایگاه آن در ناجا خالی است.

جایگاه پلیس «توریسم و گردشگری» در مجموعه ناجا خالی است

 به گزارش قدس آنلاین، ولی داداشی در نشست مشترک با فرماندهان نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندار، دادستان و پرسنل انتظامی  آستارا  که پیش از ظهر چهارشنبه در محل ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر تخصصی کردن پلیس اظهار کرد: صنعت گردشگری  و ایجاد امنیت برای این صنعت برجسته کشور بسیار مهم است و با توجه به گردشگر پذیر بودن استان گیلان و ورود مسافران داخلی و خارجی به این استان و شهرستان های پر ترددی مثل آستارا، فعالیت پلیس توریسم و  گردشگری ضروری است.

وی با بیان اینکه نظارت صحیح پلیس در گیلان، نقش مهمی در ارتقای سطح گردشگری استان و شهرستان مرزی آستارا ایفا می کند، افزود: حضور شبانه روزی پلیس در عرصه های مختلف الگویی برای همه افراد در امر خدمت رسانی است.

داداشی ضرورت رسیدگی ویژه به مسکن و معیشت کارکنان ناجا در شهرستان مرزی آستارا را یادآور شد و گفت: حوزه انتظامی شهرستان آستارا با کمبود نیرو مواجه است و از مقامات ذیربط انتظامی  در استان گیلان تقاضای افزایش نیرو داشته ایم که امیدواریم با توجه به موقعیت و اهمیت آستارا عملی شود.

وی ایجاد یک کلانتری در منطقه پرجمعیت شهرک عباس آباد شهرستان آستارا را ضروری دانست و بر احداث هر چه سریعتر  آن تاکید کرد.

پیشگامی ایران در مبارزه با مواد مخدر

فرماندار شهرستان آستارا  نیز در این نشست با اشاره به پنج تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، رشادت های پرسنل ناجا و سایر قوای مسلح کشورمان در مبارزه با مواد مخدر را یادآور شد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر در دنیا از پیشگامان این مبارزه بوده است.

یونس رنجکش  با بیان اینکه  نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از منظم ترین حوزه های تخصصی فعال در امر تامین امنیت و پیشگیری محسوب می شود، افزود: نیروی انتظامی در بحث پیشگیری و مقابله با هنجار شکنی بسیار موفق و اصولی عمل کرده است.

 وی ادامه داد: پیشگیری زمینه ساز امنیت و آرامش جامعه است.

فرماندار آستارا  نیروی انتطامی را یکی از نیروهای  مقتدر در حفظ اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نیروی انتظامی در تمامی عرصه های اجتماعی با ارایه رفتاری مناسب و رافت اسلامی و همچنین رعایت حقوق شهروندی، همواره در کنار مردم بوده و اقتدار و جایگاه رفیع  آن در جامعه نتیجه اعتماد مردم است.

رنجکش با تاکید بر اینکه در  شهرستان مرزی آستارا تعاملات بسیار خوبی بین دستگاه  قضایی و نیروی انتظامی و سایر  دستگاه های اجرایی وجود دارد، گفت: از مهمترین و محوری ترین فعالیت های نیروی انتظامی این است که تلاش شود تا هویت یک نیروی کار آمد در نظام اسلامی به مردم نشان داده شود.

وی ادامه داد: همواره  شاهد تلاش، جانفشانی و فداکاری نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت عمومی در جامعه  هستیم. 

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.