انزلی- اسحاق جهانگیری به منظور افتتاح و بهره برداری از چهار پروژه زیر ساختی و تولیدی با سرمایه گذاری ۳۴۱ میلیارد ریال روز چهارشنبه وارد منطقه آزاد انزلی شد.

۴ پروژه زیرساختی و تولیدی با اعتبار ۳۴۱ میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در خصوص بخش های مختلف برنامه حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در این منطقه اظهار داشت: در جریان بازدید معاون اول رییس جمهور از فاز تجارت و گردشگری و بخش های صنعتی و بندری این منطقه، طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزش های ساحلی شمال کشور، بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین مورد بهره برداری و برج مراقبت دریایی این مجتمع بندری وهمچنین یک  واحد صنعتی تولید انواع پارکت و لمینت افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه با حضور معاون اول رییس جمهور برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین به ارتفاع ۳۸.۵ متر و با سطح زیربنای ۲۳۷۰ متر مربع در هفت طبقه با صرف هزینه ۵۵ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد خاطر نشان کرد : ساختمان برج مراقبت و امور دریایی از مهمترین بخش های هر مجتمع بندری است که از اهم وظایف و کارکردهای آن می توان به کنترل ترافیک و تردد شناورهای دریایی و نظارت بر ایمنی دریایی و تأمین امنیت شناورها و پوشش رادیویی آبهای ساحلی به صورت شبانه روزی اشاره کرد.

مسرور در ادامه با اشاره به طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزش های ساحلی شمال کشور نیز، افزود: مجموعه ورزش های ساحلی منطقه آزاد انزلی که به نام سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران، نامگذاری شده، در فضایی به مساحت ۱.۵ هکتار و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای این سازمان ساخته شده که با دارا بودن گنجایش ۱۵۰۰ تماشاگر علاوه بر دارا بودن تمامی امکانات و استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال ساحلی بزرگترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور و دومین مجموعه ساحلی در نوع خود در سطح کشور است که با حضور دکتر جهانگیری افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیگر پروژه ای که از سوی معاون اول رییس جمهور افتتاح می شود را افتتاح واحد صنعتی تولید انواع پارکت و لمینت در شهرک صنعتی شماره ۱ این منطقه بیان داشت و گفت: عملیات احداث آن از اواخر سال ۱۳۹۴در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع آغاز و با سرمایه گذاری ۱۴۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی، مراحل ساخت و تجهیز خطوط تولید خود را به پایان رساند. در این و احد تولیدی، تولید چوب پلاست از ضایعات محصولات کشاورزی، تولید روکشهای مقاوم با فرمت HPL از کاغذهای ضایعاتی، تولید انواع دیوار پوش، پروفیلهای پی وی سی و سایر محصولات سلولزی مرتبط با صنعت ساختمان انجام و به کشورهای منطقه صادر می شود.

مسرور بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین را دیگر پروژه زیر ساختی این منطقه اعلام کرد که با حضور دکتر جهانگیری به بهره برداری میرسد و این بلوار دسترسی ۲ کیلومتری از جاده رشت – انزلی آغاز شده و به مجتمع بندری کاسپین وصل می شود. هزینه آزاد سازی اراضی و احداث جاده آن  ۱۲۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی این سازمان بوده که به منظور افزایش مزیت های رقابتی مجتمع بندری کاسپین و توسعه ظرفیت های حمل و نقلی منطقه و امکان دسترسی راه آهن به این مجتمع بندری در دستور کار قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.