بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با یک میلیارد و چهارصد و شصت میلیون ریال کلاهبرداری در خراسان شمالی خبر داد.

کلاهبردار میلیاردی در خراسان شمالی دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری با اعلام این خبر گفت: در پی گزارشات رسیده مبنی بر کلاهبرداری با معاملات کلان برای خرید لوازم کارگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی استان افزود: با تحقیقات فنی و پلیسی صورت گرفته مشخص شد فردی با هویت معلوم در مراحل اولیه خرید کالا وجه معامله را به حساب صاحب کالا واریز و پس از جلب اعتماد فروشندگان که غیربومی بودند اقدام به ارسال چک های افراد غیر به وسیله پست با آدرس فروشندگان می کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه که مدت دار بوده متاسفانه هیچ گونه استعلامی از سوی فروشندگان صورت نمی‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه فروشندگان کالاها را از طریق باربری به شهرستان مانه و سملقان ارسال می‌کردند بیان داشت: با فرارسیدن موعد چک های تحویلی، فروشندگان متوجه می‌شوند که چک هایشان یا موجودی ندارد و  یا اینکه سرقتی و مفقودی است، که در این راستا به علت عدم پاسخگویی از سوی متهم فروشندگان اقدام به شکایت علیه وی کردند.

سردار مظاهری خاطرنشان کرد:  با توجه به دلایل موجود عملیات پلیس برای دستگیری متهم که متواری شده بود طراحی شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه متهم به همراه دو برادرش صاحبان یک کارگاه چوب بری و ام دی اف بودند، خاطرنشان کرد : ماموران با هماهنگی مقام قضایی اموال موجود در کارگاه را به رویت شکات رساندند که تمامی اموال به ارزش یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال شناسایی و کارگاه نیز پلمب شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه متهمان پس از شناسایی و دستگیری به مراجع قضایی معرفی شدند یادآور شد: پرونده متشکله در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مانه و سملقان در حال رسیدگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.