ساری- مدیر دفتر فنی و خدمات مهندسی آبفاشهری مازندران بر لزوم استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب در در بخش های کشاورزی، صنعت و توسعه فضای سبز تاکید کرد.

نقش عامل انسانی در آلودگی آب های سطحی / پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای کشاورزی استفاده شود

به گزارش قدس آنلاین به  نقل از روابط عمومی آبفای شهری مازندران، علی آبادیان با بیان اینکه پساب تصفیه شده در تصفیه خانه فاضلاب ساری مطابق استانداردهای موجود می باشد، اظهار کرد: کمبود آب یکی از عوامل محدود کننده اصلی توسعه فعالیت های اقتصادی به شمارمی رود و به منظور توسعه پایدار، استفاده مجدد آب از طریق پساب و تصفیه فاضلاب به ویژه در بخش کشاورزی الزامی است.

وی، تغییرات زیست محیطی، رشد روز افزن جمعیت و کمبود آب از مهمترین بحرانهای قرن حاضر عنوان کرد و افزود: بحران افزایش جمعیت، تامین آب و تخریب محیط زیست به نحو پیچیده ای با یکدیگر در ارتباط هستند.

مدیر دفتر فنی و خدمات مهندسی آبفاشهری مازندران با تاکید بر تاثیر آب سالم در توسعه  محیط زیست، گفت: فعالیت‌های انسانی در آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی موثر است.

آبادیان شایع‌ترین این فعالیت‌ها و مواد آلاینده حاصل از آنها را  شامل فضولات انسانی و حیوانی حاوی باکتری و نیترات، فلزات سنگین، کودها و آفت‌کش‌ها، مواد زائد و فاضلاب‌های صنعتی دانست.

وی تصریح کرد: از طریق تجهیز واحدهای صنعتی به سیستم تصفیه فاضلاب و اجرای طرحهای تصفیه فاضلاب شهری، جلوگیری از ریختن حشره کش ها، ته مانده رنگها، حلال های شیمیایی، نفت، روغن موتور، ضد یخ و سایر مواد شیمیایی زیان آور، از آسیب به محیط زیست جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.