یزد - رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با بیان اینکه شهر یزدبا آلودگی‌های بسیاری روبرو است، گفت: دمای هوا ۴۵ درجه‌ای مربوط سالن‌های فرودگاه است نه خیابان‌های بسیار داغ و سوزان یزد، وصنایع بزرگ وآلاینده آلودگی‌های بسیار ی برای مردم ایجاد کرده اند که این موضوع برای مردم ناراحت کننده شده است.

صنایع مختلف در استان آلودگی‌های بسیاری را برای مردم ایجاد کرده اند

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شایق شامگاه شنبه در نشست علنی شورای شهر یزد اظهارداشت: با وجوداینکه از سوی مسئولان کشوری به مسئولان یزد اجازه داده شده که یک ساعت زودتر ادارات را شروع کنند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود، هیچ عکس‌العملی از سوی استانداری و مسئولان صورت نگرفته است.

وی افزود: در دین و آیین ما به فضای سبز اهمیت بسیار یداده شده  و ولی متاسفانه روز به روز باغات ما با شدت بسیار زیاد در حال تخریب بوده  و کاربری های باغ و فضای سبز در حال از بین رفتن هستند وبرخی از مردم الان به بهانه‌های مختلف اقدام به خشک کردن درخت‌های درب منازل خود کرده‌اند که همین موضوع خسارت بسیار زیادی به بار می آورد.

شایق  با بیان اینکه همه شهرها در طول سال یک مرتبه دیدار با مقام معظم رهبری دارند ولی مردم یزد با وجود خلق حماسه‌های مختلف از جمله دهم فروردین، هیچ دیدار اختصاصی با مقام معظم رهبری ندارند تصریح کرد: درخواست داریم که زمینه این دیدار برای مردم یزد فراهم شود و یک روز در طول سال به دیدار مردم یزد با حضرت آقا اختصاص پیدا کند.

تفریق بودجه شهرداری یزد بعد از۱۷ سال بلاتکلیفی

رییس شورای اسلامی شهرنیزدراین نشست با اشاره به اقدامات صورت در این دوره اظهارداشت: تفریق بودجه شهرداری یزد بعد از ۱۷ سال بلا تکلیفی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این دوره است .

حجت الاسلام و المسلمین عباس زارع اجرای زیرگذر شهید قهاری سعید، طرح‌ سه راه حکیمیان، تأسیس شهرداری آزادشهر، طرح‌های میدان ابوذر و طرح میدان ابوالفضل، از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره است .

وی توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی و هنری را از جمله رویکردهای اجرایی شورای چهارم دانست و بیان کرد: برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه به میزبانی شهرداری یزد و اجرای برنامه‌های فرهنگی مباشران غدیر از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی است .

زارع با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی مختلف در شهر یزد، گفت: در طول دوره فعالیت شورای چهارم شهر یزد بیش از چهار میلیون مترمربع آسفالت اجرا شده واجرای طرح عمرانی خیابان قیام و خیابان مسجد جامع از دیگر دستاوردهای شورای چهارم شهر یزد است و ارتقای ارائه خدمات شهرداری از دیگر رویکردهای شورای اسلامی شهر یزد بوده است


افزایش مناطق شهرداری یزد از سه به پنج منطقه شهری

شهردار یزد نیز در ادامه با اشاره به ابلاغ چارت تشکیلاتی جدید به شهرداری، گفت: مناطق شهرداری یزد از سه منطقه به پنج منطقه افزایش یافته  و سرعت و ارتقای کیفیت ارائه خدمات مختلف شهرداری از جمله مهمترین اهداف ابلاغ چارت تشکیلاتی جدید است .

محمدرضا عظمی زاده با اشاره به اضافه شدن مناطق شهرداری یزد از سه منطقه به پنج منطقه، افزود: توجه بیشتر به مناطق و واگذاری برخی از اختیارات از جمله اهداف ابلاغ چارت جدید تشکیلاتی شهرداری یزد است .

شهردار یزد در ادامه با بیان این که سازمان های تابعه شهرداری از ۱۳ سازمان به ۹ سازمان کاهش یافته گفت: سازمان سرمایه گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی به چارت تشکیلاتی شهرداری اضافه شده است .

عظیمی‌زاده دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره برنامه ریزی‌های انجام شده در مورد وضعیت استخدامی پرسنل شهرداری یزد، تصریح کرد: ساماندهی پرسنل شهرداری و واگذاری پست‌های سازمانی مشخص به پرسنل از دیگر موارد در دستور کار است .

این مسئول با اشاره به نزدیک شدن پایان فعالیت این دوره شورای اسلامی شهر یزد، افزود: اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد باید قبل از اتمام کامل فعالیت خود در شورای شهر از طرح‌های اجرا شده و نیمه تمام سطح شهر بازدید کنند .

شهردار یزد آغاز احداث پل زیرگذر آرمان و ۶۳ را از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری یزد دانست و بیان کرد: عملیات پیاده روسازی خیابان سطح شهر یزد در حال اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.