بجنورد- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از مصالحه ۸۵ درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری های این فرماندهی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

۸۵ درصد پرونده ها درکلانتری های خراسان شمالی مصالحه شد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حیدر اقبالی مطلق درباره جزئیات این خبر گفت: واحد های مشاوره و مدد کاری علاوه بر کاهش بار پرونده های قضائی نقش انکار ناپذیری در کاهش آسیب ها و جرایم اجتماعی دارند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به توانایی مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری های سطح استان از ابتدای سال ۹۶ تعداد پرونده های ارجاعی به دایره مددکاری کلانتری ها ۵۵۸ فقره بوده که تعداد ۴۹۱ پرونده به مصالحه و سازش ختم شده و این نشان دهنده مصالحه ۸۵ درصد از پرونده های ارجاعی است.

سرهنگ اقبالی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی دو موضوع مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و آموزش های مبتنی بر درمان از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

وی در ادامه از مراجعه ۳۸۳ نفر به مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در زمینه های روانشناختی, خانوادگی, فردی, ازدواج, حقوقی و انتظامی به مراجعان خدمات مشاوره ای ارائه شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از برگزاری ۴۰ جلسه مشاوره فعال در استان در این مدت خبر داد و اظهار داشت: یک هزارو ۸۷۲ نفر در این دوره ها از آموزش های مشاوره ای برخوردار شدند.

سرهنگ حیدر اقبالی مطلق برگزاری جلسات آموزش بهداشت روان برای کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها، اعزام واحد های سیار مشاوره به مناطق حاشیه شهر را از دیگر ماموریت های مرکز مشاوره استان برشمرد و گفت: در راستای تعاملات این مرکز با مراکز مشاوره خصوصی مرکز استان، خدمات مشاوره ای پیش از ازدواج و مشاوره فردی به زوج های جوان با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.