اصفهان- رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان از پیش بینی اشتغال ۱۹۲ هزار نفر با صدور ۶۱۹۰ جواز تأسیس واحدهای صنعتی در این استان خبر داد.

پیش بینی اشتغال ۱۹۲ هزار نفر در اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسرافیل احمدیه ظهر سه شنبه در نشست خبری ستاد هماهنگی روز نکوداشت صنعت و معدن اظهارکرد: در استان اصفهان ۹ هزار و ۱۰۶ واحد صنعتی با ارزش بیش از ۲۶۰ هزار میلیارد ریال، زمینه اشتغال ۲۶۰ هزار و ۸۷۵ نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ تعداد ۲ هزار جواز تأسیس باطل و از چرخه فعالیت خارج شده است، افزود: ابطال این جوازها فرصت را برای افراد فعال صنعتی فراهم می کند تا سرمایه گذاران واقعی وارد عرصه فعالیت شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته در راستای اجرای طرح رونق، یک هزار و ۱۷۶ واحد صنعتی بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی در ادامه از پیش بینی اشتغال ۱۹۲ هزار نفر با صدور ۶۱۹۰ جواز تأسیس واحدهای صنعتی در این استان خبر داد و گفت: ۶۱۹۰ جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۶۵ هزار میلیارد ریال فعالیت خود را در این استان انجام خواهند داد.

احمدیه یادآور شد: استان اصفهان حدود ۱۰ درصد صنعت کشور را در اختیار دارد و بیش از ۵۰ درصد فولاد کشور در این استان تولید می شود.

تاسیس بزرگترین شهرک صنعتی گیاهان دارویی تا ۴ سال آینده

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان نیز در این نشست خبری از تأسیس بزرگترین شهرک صنعتی و تخصصی تولید، فرآوری و دسته بندی گیاهان دارویی به صورت خصوصی طی چهارسال آینده خبرداد.

محمد جوادبگی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ قرارداد واگذاری در دولت یازدهم به ارزش ۴۲ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال در استان اصفهان امضاء شده است، افزود: این قراردادها منجر به واگذاری حدود ۷۰۰ هکتار زمین به متقاضیان سرمایه گذاری شده است.

وی یادآور شد: شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان ۷۶ ناحیه مصوب دارد که تاکنون ۷۰ شهرک ایجاد و ۶۷ شهرک دیگر واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان مساحت نواحی و شهرک های صنعتی این استان را بالغ بر ۱۲ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: استان اصفهان به لحاظ تعداد شهرک های صنعتی در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: تا پایان آذر ماه سال گذشته، میزان تامین آب شهرک ها ۶۵۳ لیتر برثانیه، میزان تامین برق ۶۵۳ مگاوات، تعداد شهرک های برق دار ۶۹ مورد، اتصال به شبکه گاز در ۵۱ شهرک، تصفیه خانه در حال بهره برداری ۱۲ مورد بوده است.

بگی خاطرنشان کرد: در تیرماه سال جاری ۳۰ واحد کارگاهی تولید مصنوعات لاستیکی در روستای آنالوجه از توابع شهرستان چادگان واگذار شد که این واحدهای کارگاهیس می واند زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر را فراهم کند.

به گفته وی، طی دوره فعالیت دولت یازدهم ٢١ شهرک در استان اصفهان به بخش خصوصی واگذار، حدود ١٨٠ هکتار به فضای سبز شهرک ها اضافه شده و در بخش خدمات حمایتی نیز ٥٣ خوشه صنعتی شناسایی که مطالعات امکان سنجی ۹ خوشه انجام و کار ۱۲ خوشه نیز به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه ٩٠ درصد پروژه های نیمه تمام در دولت های قبل به بهره برداری رسید، تاکید کرد: در این دوره اولین مرکز خدمات کسب و کار در استان اصفهان بعد از ۱۲ سال به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما به دنبال راه اندازی شهرک های سیاسی نیستیم، تصریح کرد: در حال حاضر٣٠ شهرک سیاسی به عنوان یکی از معضلات در استان اصفهان وجود دارد که متاسفانه قابلیت واگذاری و سرمایه گذاری ندارند.

بگی در پایان یادآور شد: مطالعات اولین شهرک فراوری عناصر راهبردی در منطقه شرق اصفهان و شهرک فناوری نساجی در شهرستان کاشان در حال انجام می باشد.

ثبات اقتصادی انتظار جامعه صنعتی در رسیدن به تولید و اشتغال است

در ادامه رییس خانه صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان نیز در سخنانی پیرامون انتظار صنعت از دولت درشرایط کنونی اظهار کرد: امنیت، تداوم انضباط وثبات اقتصادی انتظارات اصلی جامعه صنعتی در رسیدن به تولید و اشتغال است

محمدرضا برکتین گفت: رویکرد دولت در ایجاد ستاد رونق و تامین نقدینگی واحدهای صنعتی بسیار ارزشمند و در تولید موثر است.

وی تصریح کرد: فضای اقتصادی و صنعت کشور طی چند سال گذشته درگیر مباحثی رکود، اشتغال و مسایل بیکاری شده و سیاست کشور به گونه ای بوده که قبل و بعد از انقلاب کشور و دولت مرکزی از طریق درآمدهای نفتی اداره می شود و تمام امور کشور براساس نفت حل می شود.

رییس خانه صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان ادامه داد: درآمد نفتی دولت احمدی نژاد در مدت هشت سال حدود ۸۵۰ میلیارد دلار بود، در حالی که درآمد سالانه حاصل از نفت دولت نهم و دهم حدود ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیارد دلار بود و با تغییر شرایط سیاسی و اقتصادی و تحریم کشور، درآمد نفتی کشور از ۱۴۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

وی تاکید کرد: تحریم ها تاثیر منفی بر روی واحدهای صنعتی داشت و امکانات و تسهیلات محدود شد ما مجبور شدیم با دلار کمتر کار کنیم؛ البته ما اکنون در کوتاه مدت مشکل داریم ولی در بلند مدت فضا بهتر می شود.

برکتین یادآور شد: در این شرایط دولت یازدهم رویکرد خود را تغییر داد و تصمیم گرفت تورم را از طریق کنترل نقدینگی مهار کند و کاهش دهد اما این تصمیم  باعث کمای فعالیت های اقتصادی در کشور شد.

وی گفت: در دولت یازدهم تورم کاهش پیداکرد اما بخش های دولتی و برخی از بخش های خصوصی بازپرداخت اقساط خود را به تعویق انداختند و بانک ها دیگر قادر به پرداخت تسهیلات نبودند و در نتیجه اقتصاد کشور با رکود مواجه شد.

رییس خانه صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان با اشاره به تصویب طرح رونق اقتصادی در سال گذشته اظهارکرد: بر اساس این طرح مصوب شد بانک ها مبلغ  ۱۶ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور به واحدهای صنعتی تسهیلات پرداخت کنند و بانک ها هم از این طرح تبعیت کردند و مقداری سرمایه به واحدهای صنعتی تزریق شد.

وی اضافه کرد: این مقدار تسهیلات ناچیز توانست تغییراتی در وضعیت بنگاه  های اقتصادی استان ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.