سمنان- رئیس مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم با بیان اینکه شرایط فعالیت اقتصادی شهرهای راه ابریشم مهیاست، گفت: دستور همکاری نمایندگان مجلس را از رئیس مجلس گرفته‌ایم.

شرایط فعالیت اقتصادی شهرهای راه ابریشم مهیاست

به گزارش قدس آنلاین، مسعود نصرتی روز چهارشنبه در نشست خبری که در حاشیه ششمین نشست مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم در دامغان برگزار شد، نتیجه انتخابات کارگروه‌های تخصصی شهرداران ایرانی جاده ابریشم را اعلام کرد.

وی افزود: جایگاه جاده ابریشم در توسعه تولید و ایجاد اشتغال بسیار مؤثر است و ایران با هفت منطقه آزاد اقتصادی و ۳۹ شهر در مسیر جاده ابریشم می‌تواند به‌خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

رئیس مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم به مجوز سازمان ملل متحد برای ایجاد مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم اشاره و بیان کرد: این جلسه مصوبات منطقی بر اساس پیشنهاد اعضا داشت و امیدواریم در اجلاس سه ماه بعد، گزارشی از کارگروه‌ها داشته باشیم و نتایج را به نحوی اجرایی کنیم که مردم آن را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: بنا نیست ما کار اجرایی در حوزه بین‌الملل انجام دهیم و صرفاً هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها را انجام خواهیم داد.

نصرتی به محدودیت‌های شهرداران در تحقق اهداف برنامه‌های توسعه به‌عنوان یکی از مسائل موجود در مسیر تحقق اهداف پرداخت و گفت: شهرداران دیگر کشورها اختیارات بالایی دارند و در کشور ما این اختیارات بر عهده دستگاه‌های اجرایی، نهادها و وزارتخانه‌هاست.

رئیس مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم گفت: رئیس‌جمهور برای تحقق اهداف در اجلاس شهرداران در حضور ۴۲۰ شهردار قول داد که در تحقق برنامه‌های شهری حمایت‌های لازم را انجام دهد و انتظار داریم این قول عملی شود.

نصرتی ضمن یادآوری سابقه تاریخی یک هزار و ۷۰۰ ساله مبادلات اقتصادی و فرهنگی کشورهای در مسیر جاده ابریشم عنوان کرد: برخی از کشورها این قدمت را بر اساس تعاملات فرهنگی به‌عنوان اهداف توسعه‌ای خود در دستور کار قرار دادند.

وی در بخشی از سخنانش به راه ابریشم مجازی اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از کشورها که در مسیر جاده ابریشم هم نبودند و مایل به همکاری در این حوزه هستند، را وارد این عرصه کردیم.

رئیس مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم زیرساخت‌های حمل و نقل را مهم‌ترین مؤلفه در توسعه ارتباطی و اقتصادی میان تجار کشورمان و دیگر کشورها دانست و گفت: توسعه راه‌های ارتباطی جزو اهداف مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم بوده و چندین بار در صحبت‌های رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان اولویت مطرح شده است.

رئیس مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم تأکید کرد: لازم است از ظرفیت دولت و مجلس به‌طور هم‌زمان استفاده کنیم و در اجلاس سه ماه قبل در قزوین از رئیس مجلس دستوری گرفتیم تا اقتدار ایران را در مجمع شهرهای جاده ابریشم بیشتر کنیم و نمایندگان شهرهای جاده ابریشم در مجلس در تحقق توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری شهرداران را یاری کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.