معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: اولویت واگذاری زمین در اجرای طرح توسعه باغات دیم با کشاورزان و باغداران است و این مهم در سراسر کشور باید مورد توجه باشد.

کشاورزان در اولویت واگذاری زمین برای توسعه باغات گردو قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی که با همراهی رئیس سازمان جهادکشاورزی، معاونین و مدیران بخش کشاورزی استان از طرح توسعه باغات ۴۲۰۰ هکتاری  پایاب سد آزاد سنندج،باغات احداث شده در طرح توسعه باغات دیم در شهرستانهای کامیاران و مریوان بازدید کرد.

محمدعلی طهماسبی در این بازدید با اشاره به اینکه استان کردستان دارای طبیعت بکر وظرفیت طبیعی مناسبی است،گفت: کشاورزان و باغداران بایدعلاوه بر استفاده از  فرصتها و موقعیت های ایجاد شده که با انجام  همکاری با مجریان طرح در راستای افزایش باغات دیم اقدامات لازم رانیز  انجام دهند.

وی از تشکیل ستاد توسعه باغات گردو خبر داد و بیان کرد:در این طرح واگذاری زمین برای احداث باغات اولویت به کشاورزان و باغداران منطقه است و از فارغ التحصیلان بومی در بخش کشاورزی  استفاده خواهد شد.

 وی در بازدید از طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار یادآورشد: این طرح با جدیت پیگیری می شود و از درختانی استفاده خواهد شد که هم به لحاظ اقتصادی و هم برای حفاظت از منابع طبیعی مفید باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.