زنجان- فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: از قاچاقچیان شهرستان ایجرود اشیای عتیقه پیش از اسلام کشف شد.

اشیای عتیقه پیش از اسلام از قاچاقچیان در ایجرود کشف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، سردار علی آزادی اظهار کرد: تعداد ۱۵ قلم شیء مکشوفه، در مسیر حلب به شهر خلخال از دو نفر از قاچاقچیان اشیای عتیقه در شهرستان ایجرود کشف شده است.

وی افزود: با توجه به کارشناسی‌های انجام گرفته در زمینه قدمت این اشیا به اطلاع می‌رساند، بیشتر این اشیا تقلبی بوده و فقط دو نمونه از اشیای مکشوفه اصل و مربوط به دوره پیش از اسلام و دوره‌های مختلف اسلام است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه قاچاقچیان عتیقه در نظر داشتند اشیای مکشوفه را از شهر حلب به شهرستان خلخال انتقال دهند که توسط یگان امداد و پلیس اطلاعات امنیت ایجرود توقیف شده است، افزود: در جریان پیگیری پرونده دو نفر دستگیر شدند.

آزادی با بیان اینکه اشیای مکشوفه از جنس‌های مختلف فلزی چون برنج و مفرغ و انواع سنگ‌های قیمتی است، تصریح کرد: بیشتر این اشیاء مربوط به دوره‌های مختلف اسلامی و مهرهای مکشوفه متعلق به دوره تاریخی (قبل از اسلام) است.

وی با اشاره به اینکه برای برآورد ریالی این اشیاء باید هیئتی از کارشناسان میراث فرهنگی در این باره اعلام نظر کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر این اشیای مکشوفه تقلبی بوده، به نفع میراث فرهنگی ضبط شده و در راستای پیگیری حقوقی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.