رشت- ‌رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر این که ۷۶ درصد علت مرگ و میر، ناشی از بیماری های غیرواگیر است، دو مقوله تغییر سبک زندگی و عدم فعالیت‌های فیزیکی افراد را در این خصوص دخیل دانست.

۷۶ درصد علت مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است

‌به گزارش قدس آنلاین، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک در مراسم تقدیر و معارفه سرپرست قدیم و جدید معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پرشکی گیلان با اشاره به تدوین نقشه راهبردی دانشگاه، مدیریت زنجیره تامین، نوسازی و توسعه فضای فیزیکی و تجهیزات را از جمله مباحث ظرفیت های این نقشه عنوان کرد.

وی با بیان این که ارتقای سلامت جامعه رسالت دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، افزود:در این خصوص، مدیریت منابع مالی و مدیریت زنجیره تامین حائز اهمیت است.

‌یوسف زاده در ادامه بحث دارو، تجهیزات و غذا را بحث روز و از مباحث اصلی برنامه ی راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند و تشکیل اداره ‌شورای خرید تجهیزات در این حوزه را لازم دانست و یادآور شد: این شورا با نظارت مستقیم دانشگاه است.

وی در ادامه با تاکید بر این که نگاه امروز دانشگاه با گذشته (سنتی) کاملا متفاوت خواهد بود، تاسیس دانشکده داروسازی را فرصتی مهم برای این دانشگاه خواند و یادآور شد: از این رو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نگاه علمی به مباحث می پردازد.

دکتر زهرا حصاری سرپرست جدید معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه این مراسم فعالیت‌های این معاونت را در زمینه‌های غذا، داور و مواد مخدر بسیار گسترده خواند و نقش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در حیطه سلامت افراد جامعه مهم دانست‌.

وی در پایان با اشاره به اهداف نقشه راهبردی این دانشگاه، ارتقای سلامت جامعه، پیشرو بودن در بین دانشگاه‌های نسل سوم، تلاش بیش از پیش کارکنان و حمایت ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان را خواستار شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.