بجنورد- تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد در خراسان شمالی با تقسیم کار بین دستگاهی و تسریع در ساماندهی اموال و خودروهای توقیف شده قاچاقچیان، از مهم ترین موارد مصوب و مورد تأکید در نشست تازه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بود که عصر شنبه برگزار شد.

تهیه سند جامع پیشگیری از اعتیاد در خراسان شمالی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۳ شهید گرانقدر عرصه مبارزه با مواد مخدر در این استان و بیان این که معضل مواد مخدر از آسیب های اجتماعی اصلی کشور محسوب می شود، لزوم تهیه طرح های مدون و برنامه ریزی برای جذب کامل اعتبارات این حوزه را خواستار شد.

محمدرضا صالحی هم چنین از دستگاه قضایی و نهادهای متولی خواست، با هماهنگی و هم افزایی بیشتر، اموال و خودروهای توقیفی قاچاقچیان و سوداگران مرگ را تعیین تکلیف کنند تا متناسب با نیازها و اولویت های موجود، درباره مزایده عمومی آن ها یا واگذاری به دستگاه ها تصمیم گیری شود.

استاندار خراسان شمالی، لزوم پیگیری و چاره اندیشی برای واگذاری مدیریت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب های مواد مخدر استان به اداره کل بهزیستی را نیز مورد تأکید قرار داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: تشدید طرح های مقابله با مخدرهای صنعتی، فعال تر کردن کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان و تعیین تکلیف اموال توقیفی آنان از اولویت های سال جاری این شورا محسوب می شود.

احمد ریواده ابراز امیدواری کرد که سند جامع پیشگیری از اعتیاد در استان تا نیمه نخست سال جاری نهایی شود و خاطرنشان کرد: همایش استانی صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت های مردمی برای مقابله با اعتیاد و مواد مخدر به زودی برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس کمیته توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز با بیان این که استکبار و صهیونیسم بین الملل پشتیبان مافیای مواد مخدر هستند، این امر را مسبب دشواری در مبارزه با این پدیده خانمانسوز برشمرد.

محمدتقی ایرانی گفت: پیشگیری از پدیده اعتیاد و قاچاق مواد مخدر و درمان و پیگیری وضعیت آسیب دیدگان از آن باید با رویکرد های علمی مدون انجام شود. وی نفوذ اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در جامعه و خانواده ها را معلول برخی آسیب های دیگر نظیر بیکاری و حاشیه نشینی دانست و بر هم افزایی تمام دستگاه ها برای مقابله با این معضلات تأکید کرد.

این گزارش حاکیست، سردار مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۵۷۸ کیلوگرم انواع مخدرهای گیاهی و یا صنعتی در این استان، کشف و ضمن دستگیری ۷۶۷ معتاد و قاچاقچی، ۵ باند اصلی قاچاق مواد مخدر هم متلاشی شده است.

حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز ساماندهی خودروهای کشف شده و مقابله با اعتیاد کارمندان را مورد تأکید قرار داد.

محمدمسلم یاران دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز شناسایی اموال قاچاقچیان و شیوه های جدید عملکرد آن ها به ویژه در پولشویی و نیز، استمرار برخورد اجتماعی با خرده فروشان مواد مخدر و استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره ای و نهادهای حمایتی را مورد تأکید قرار داد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.