خرم آباد- مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در برنامه زنده رادیویی همراه با مسئولین از تجهیز ۱۵۳پایگاه اصلی و ۴۲۰پایگاه اقماری برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و گفت : دانش آموزان باید متناسب با علاقه ، استعداد و توانمندی خود از برنامه های پایگاهها استفاده کنند و خانواده ها نباید سرنوشت فرزندان خود را ابزاری برای جبران ناکامی های گذشته خود قرار دهند.

خانواده ها سرنوشت فرزندان خود را ابزاری برای جبران ناکامی های گذشته خود قرار ندهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استان خدانظر دریکوند در این برنامه ها بر این نکته تاکید کرد: که مهمترین رویکرد آموزش و پرورش غنی سازی اوقات فراغت است ، زیرا غنی سازی بار معنایی مثبتی دارد و بر خلاف پرکردن اوقات فراغت جنبه روزمره گی وباری به هر جهت ندارد .

وی به تنوع رشته های پایگاههای اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: دانش آموزان متناسب با علائق ،استعداد و نیازمندی خود از رشته های مختلف فرهنگی ، هنری ، قرآنی ، ورزشی و آموزشی استفاده می کنند .

این مقام مسئول در ادامه به تعامل با سازمان آموزش فنی حرفه ای اشاره کردو گفت: با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای ۱۵مرکز فنی حرفه ای در ایام تعطیلات تابستان ۷۵رشته را در قالب طرح هر دانش آموز، یک مهارت )) به دانش آموزان آموزش می دهند .

دریکوند در خصوص برنامه های خاص مناطق روستایی و عشایری تاکید کرد: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرح های کتابخانه سیار و آموزش سفالگری ویژه دانش آموزان روستایی و عشایری اجرا می شود .

وی در ادامه به تجهیز ۳۰کانون فرهنگی تربیتی ، ۱۵دارالقرآن ، ۹۷سالن ورزشی ، ۴استخر ورزشی، ۱۲چمن فوتبال طبیعی و مصنوعی و ۲اردوگاه دانش آموزی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش از تمام ظرفیت ها استفاده می کند تا دانش آموزان بتوانند به درستی ازبرنامه های اوقات فراغت بهره مند شوند .

دریکوند در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان هم گفت: توسعه متوازن هدایت تحصیلی متناسب با نیاز جامعه ، بازار کار ، علاقه ، استعداد و توانمندی دانش آموزان یک سیاست راهبردی در آموزش و پرورش است و تلاش می شود تا به صورت منطقی و معقولانه دانش آموزان به سمت تحصیل در رشته های مختلف سوق داده شوند .

وی بر این نکته تاکید کرد که هدایت تحصیلی دانش آموزان نباید در فضایی احساسی و کاذب و خارج ار توان و علاقه دانش آموزان صورت گیرد و ادامه داد: متاسفانه برخی از والدین به خاطر جبران ناکامی ها خود فرزندان را مجبور به تحصیل در رشته های خاص می کنند که چون مطابق میل و استعداد دانش آموز نیست نمی تواند نتیجه مطلوبی هم برای فرزندان به دنبال داشته باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در پایان سخنان خود تصریح کرد که برنامه ریزی اوقات فراغت مختص آموزش و پرورش نیست و دستگاههای مختلفی در این زمینه وظیفه دارند .

دریکوند از دستگاههای اجرایی خواست با مشارکت و همراهی تلاش کنند تا ضمن پرهیز از موازی کاری برنامه های مطلوبی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اجرا کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.