تبریز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه بازاریابی در صنعت چرم، گفت: این صنعت منحصر به فرد و مهم نیازمند برندسازی برای توسعه بازاریابی است.

صنعت چرم کشور نیازمند برندسازی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین فرهنگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، از تولید کنندگان چرم درخواست کرد برای تصاحب هرچه بیشتر بازار به دنبال بازاریابی داخلی و خارجی و برند سازی باشند.

وی با تاکید بر اینکه بازاریابی داخلی، برندسازی، رده بندی محصولات و تشخیص ذائقه بازار در زمینه تولید مصنوعات چرمی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: تولید کنندگان کفش‌های طبی برای جذب درصد بیشتری از بازار داخلی و خارجی باید بیشتر به ظاهر محصولات تولیدی خود بپردازند.

فرهنگی ادامه داد: بخشی از مشکلات فعالان عرصه چرم کشور نیز باید با حمایت‌های دولتی در زمینه تسهیلات و تنظیمات گمرکی برطرف شود.

وی با بیان اینکه برخی دیگر از مشکلات صنعت چرم توسط خود تولید کنندگان باید حل شود، گفت: این مباحث شامل نظارت بیشتر بر کیفیت محصولات تولید شده و ارائه پیشنهاد به دستگاه‌های مختلف برای کاهش هزینه‌ها، تامین آسان مواد اولیه و برطرف شدن مشکلات است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه بازاریابی نامناسب از جمله مشکلات صنعت چرم است، اضافه کرد: در همه جای دنیا بازاریابی محصولات تولید شده در هر صنعتی به عهده خود تولیدکنندگان است نه دولت.

فرهنگی اضافه کرد: در این راستا اتحادیه‌ها باید در نمایشگاهای عرضه کننده تکنولوژی روز دنیا حضور داشته باشند و به شناسایی این موارد که برخی از آنها نیز ارزان قیمت هستند، پرداخته و بعد از شناسایی، آنها را برای هماهنگی انجام کارهای اجرایی و گمرکی معرفی کنند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مواد اولیه برای تولید کفش چرم جهت مصرف داخلی باید از حیوانات حلال گوشت که به‌ صورت شرعی ذبح شده، تهیه شود، گفت: این مسئله برای صادرات به کشورهای اسلامی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.