سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از راه‌اندازی سرپناه‌ شبانه ویژه زنان معتاد بی‌خانمان خبر داد و گفت: مراکز بین‌راهی نیز ایجاد شده تا از زنان متأهلی نگهداری شود که پس از ترک اعتیاد از سوی خانواده پذیرش نمی‌شوند.

راه‌اندازی مراکز بین‌راهی برای زنان معتاد/ ایجاد ۳مرکز برای مادران معتاد

به گزارش قدس آنلاین،  فرید براتی سده گفت: در رابطه با درمان اعتیاد زنان باید اصطلاحات بهتری بکار گرفته شود به عنوان مثال استفاده از اردوگاه برای این گروه در معرض آسیب مناسب نیست.

وی نسبت به افزایش تعداد زنان معتاد هشدار داد و افزود: در حال حاضر ۴۰ مرکز ترک اعتیاد زنان وجود دارد که هر یک حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر را پوشش می دهند.  

براتی سده در زمینه نگهداری این زنان با همکاری نهادهای درگیر مانند شهرداری گفت: شهرداری هم نگاه و دیدگاه خود را دارد اما باید نسبت به این قشر دید بهتری لحاظ شود چراکه گاهی دیده می شود که برخی می گویند این زنان نباید متادون مصرف کنند درحالی که این افراد حق دارند که تحت درمان قرار گیرند.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور افزود: در سالهای گذشته تعداد معتادان زن بیشتر شده بطوری که اکنون حدود ۱۳ درصد جمعیت معتاد را تشکیل می دهند و میانگین سنی آنها نیز به حدود ۲۴ سال رسیده است.

وی از راه اندازی سرپناه‌های شبانه ویژه زنان معتاد بی خانمان خبر داد و گفت: مراکز بین راهی نیز ایجاد شده تا از زنان متأهلی که پس از ترک اعتیاد از سوی خانواده پذیرش نمی شوند نگهداری شود، همچنین ۲ تا ۳ مرکز مادر و کودک نیز برای مادران معتاد فعال شده تا این افراد به همراه کودکانشان نگهداری شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.