اهواز_ مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول از آسیب گرمای بی‌سابقه هوا به کیفیت محصولات کشاورزی، مرکبات و تولیدات گل خبرداد.

گرمای بیش از حد بر کیفیت محصولات کشاورزی اثر می گذارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان احمد زارعی، مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول گفت: گرمای بی‌سابقه هوا به محصولات کشاورزی، مرکبات و تولیدات گل این شهرستان آسیب می‌رساند و بر روی کیفیت آن‌ها اثرگذار است.

احمد زارعی اظهار کرد: امسال در این موقع از سال شاهد گرمای بیش از حد هوا در شهرستان دزفول هستیم که این مساله بر روی رشد محصولات کشت‌شده کشاورزان اثرگذار است.

وی افزود: دمای بالای هوا به کشت تابستانه کشاورزان دزفول آسیب‌هایی وارد می‌کند و بر روی رشد و کیفیت محصولاتی مانند مرکبات، گل‌ها، درختان، کشت‌های حبوبات و ذرت اثر منفی می‌گذارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول در خصوص بحث تامین آب کشت تابستانه این شهرستان، عنوان کرد: آب موردنیاز کشت تابستانه کشاورزان دزفول بر اساس هماهنگی‌های انجام‌گرفته میان سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق تامین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

زارعی تصیح داشت: با توجه به این‌که آب موردنیاز کشت تابستانه از شبکه دز تامین می‌شود و مشکلی در بحث کمبود آب در این شبکه نیست، کار رهاسازی آب توسط سازمان آب و برق بر اساس برنامه اعلام‌شده انجام می‌گیرد.

وی گفت: امسال شاهد بارندگی‌های مناسبی در دزفول نبودیم، اما آبگیری خوبی در سدها انجام گرفته است و در این زمینه امیدواریم محصولات تولیدشده در تابستان، دارای کیفیت مناسب و بهتری نسبت به سال گذشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.