وزیر ارتباطات به لزوم بازنگری و اصلاح موافقت نامه تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه برای گسترش اقلام اشاره کرد و گفت: موافقت نامه ترجیحی باید در آینده به تجارت آزاد تبدیل شود و ۲ کشور با باز کردن بازار روی هم نگاه برد برد داشته باشند.

اصلاح موافقت نامه ترجیحی ایران و ترکیه/ دو کشور در مسیر تجارت آزاد

به گزارش قدس آنلاین،  نمایندگان ایران و ترکیه در کمیسیون مشترک اقتصادی امروز در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کردند.

دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیهات زیپچی وزیر اقتصاد ترکیه با هدف آماده‌سازی مقدمات بیست و ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مهر ماه در تهران انجام شد.

واعظی در این دیدار گفت: دو رییس جمهور روی رسیدن به تجارت سی میلیارد دلاری توافق کرده اند که امکان افزایش این رقم تا ۵۰ میلیارد دلار نیز وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به لزوم بازنگری و اصلاح موافقت نامه تجارت ترجیحی میان دو کشور برای گسترش اقلام اشاره کرد و گفت: موافقت نامه ترجیحی باید در آینده به تجارت آزاد تبدیل شود و نگاه دو کشور در موافقت نامه ترجیحی، برد برد باشد و بازارهایمان را روی هم باز کنیم.

وی بر لزوم هماهنگی بیشتر در گذرگاه های مرزی از نظر نیروی انسانی و رعایت احترام به حقوق گردشگران تاکید کرد.

وی همچنین از سفر رییس بانک مرکزی ترکیه به ایران در آینده نزدیک برای رفع موانع بانکی میان دو کشور خبر داد.

همچنین در این دیدار زیپکچی از تاسیس مرکز تجارت ترکیه در تهران خبر داد و گفت: این مرکز پلتفرمی برای شکل گیری روابط و استقرار شرکت های تجاری در تهران است که تجار می توانند به عنوان فروشنده و خریدار در این مرکز حضور داشته باشند.

وی گفت: برخی موافقتنامه ترجیحی بین ایران و ترکیه را خیانت می دانند اما معتقدیم به تدریج شاهد نتیجه بسیار خوب تجارتی که از ژانویه ۲۰۱۵ میان دو کشور شکل گرفته خواهیم بود.

وی افزود: در این راستا تجارت ۲۶۵ محصول در ایران ۵۰ درصد افزایش یافته و تجارت ترکیه نسبت به پنج ماه اول سال گذشته با ۸ درصد افزایش همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.