یزد - مدیر کل تأمین‌ اجتماعی استان یزد گفت: استان یزد ۲۹۸هزار بیمه شده اصلی دارد که به ازای اعضای تحت تکفل آنها، ۷۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر را شامل می‌شوند و این استان به لحاظ افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

یزد به لحاظ افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی رتبه نخست کشور را دارا می باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمد صابری به مناسبت بزرگداشت هفته تامین اجتماعی درنشست خبر ی با اصحاب رسانه استان اظهار داشت : ۱۸۹ هزار نفر از بیمه‌شدگان اصلی استان را بیمه‌شدگان اجباری، ۱۳ هزار و ۱۷۰ نفر بیمه‌شدگان اختیاری، ۱۲ هزار و ۶۴۴ نفر مشاغل آزاد، ۱۱ هزار و ۵۱۰ نفر قالیبافان، ۱۸ هزار و ۵۱۸ نفر رانندگان، ۱۶ هزار و ۴۲۶ نفر کارگران ساختمانی و سه هزار و ۱۳۲ نفر بیمه‌شدگان توافقی و نیز ۷۲۷ نفر را کارفرمایان صنفی تشکیل داده‌اند.

وی افزود : سه هزار و ۳۰۰ نفر از افراد ازبیمه بیکاری در استان بهره مند هستند و  مجموع مستمری‌بگیران کنونی در استان ۵۵ هزار و ۳۰۰ نفر هستند که به ازای  خانواده‌هایشان جمعیتی معادل ۱۲۸ هزار و ۳۰۰ نفر را شامل می‌شوند.

صابری واگذاری بخشی از فعالیت‌های اجرایی به بخش خصوصی را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره‌کل تأمین اجتماعی استان یزد دانست و گفت: در سال گذشته دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین تأمین اجتماعی در چهار مرحله ویژه کارفرمایان از صنوف مختلف در استان یزد برگزار شده و برگزاری کلاس‌های آموزشی دیابت و تغذیه سالم به منظور تأمین سلامت جسمی و روانی پرسنل از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره کل می باشد .

این مسئول با  اشاره به ابلاغ قانون بخشودگی جرائم در سال گذشته،‌ تصریح کرد: در راستای ابلاغ این قانون در استان یزد ۴ هزار و ۵۴ کارگاه درخواست بخشودگی جرائم دادند که سه هزار ۶۶ کارگاه شرایط بخشودگی را داشتند.

وی  افزود : بخشی از جریمه کارگاه‌های دارای جریمه بخشیده و مابقی تقسیط‌ بندی شدند، و مبلغ کل کارگاه‌هایی که در استان یزد درخواست بخشودگی جرائم را داشتند، ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

صابری در ادامه ازاجرای طرح نسخه الکترونیک دریزد به صورت پایلوت کشوری خبر داد و گفت : در حال حاضر ۲۳۶ پزشک در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۱۰ نفر از آنها در قالب این طرح به بیماران خدمات ارائه می‌کنند.

وی در مورد مزایای این طرح به عملکرد ۴۷۲ میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: هزینه‌ی روزانه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان در مراجعه به مراکز درمانی یزد در سال ۱۳۹۵، معادل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

صابری گف : مجموع پرداخت‌های تامین اجتماعی استان در سال ۹۵ با ۲۷ درصد رشد در مقایسه با سال ۱۳۹۴ مواجه بوده و سال گذشته مراکز درمانی تامین اجتماعی استان روزانه قریب ۱۰ هزار بیمار را به صورت سرپایی و قریب ۷۲ بیمار را نیز به صورت بستری تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد افزود: در استان یزد ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر بازنشسته، سه هزار نفر از کار افتاده و ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره کل هستند.

وی با اشاره به جایگاه برتر استان یزد در بحث پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی، گفت: ضریب پوشش تأمین اجتماعی در کشور ۷۷ درصد است و اولین سه هزار و ۳۰۰ نفر در استان یزد تا پایان اسفند ماه بیمه بیکاری دریافت کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز در این نشست به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: به رغم رضایت عمومی حاصله از اجرای طرح تحول سلامت در جامعه، مهمترین مشکل حال حاضر این طرح عاجز بودن بیمه‌ها در تامین هزینه‌های آن است به نحوی که به تازگی موفق به پرداخت بدهی شهریورماه ۹۵ به بیمارستان‌های خصوصی، سهم بیمه بهمن‌ماه ۹۵ پزشکان و دی‌ماه داروخانه‌های استان شده‌ایم.

محمدحسین توحیدی‌فرافزود: با افزایش درآمدهای پایدار کشور و رونق کسب و کار در جامعه که منجر به رونق صندوق تامین اجتماعی کشور نیز خواهد شد، شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

وی تصریح کرد : بیکاری هر فرد در جامعه منجر به عدم تحقق ۳۰۰ هزار تومان حق بیمه پرداختی و گاهاً علاوه بر آن پرداخت ۷۰۰ هزار تومان بیمه بیکاری از سوی تامین اجتماعی خواهد شد، به عبارتی بیکاری شدن هر کارگر کشورمان ضرر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی به صندوق تامین اجتماعی وارد می‌کند و به تبع موانعی را بر سر راه اجرای مطلوب طرح تحول به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.