روزنامه الرایه قطر با حمله تند به کشورهای تحریم کننده، هدف آنان را غارت اموال قطر برشمرده و تاکید کرد، «ائتلاف سست چهارگانه» با شکست روبه رو خواهد شد.

روزنامه قطری خطاب به عربستان سعودی؛ به دوران جاهلیت بازگشته‌اید

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه الرایه قطر با حمله تند به کشورهای تحریم کننده شامل عربستان، امارات متحده عربی، مصر و بحرین تا آنجا پیش رفت که نوشت: به دوران جاهلیت بازگشته اید و جاهل ترین جاهلان هستید.

این روزنامه هدف این کشورها را غارت اموال قطر ها برشمرده و تاکید کرد، «ائتلاف سست چهارگانه » با شکست روبه رو خواهد شد.

حمله تند و گزنده به ائتلاف شر

سردبیر الرایه در این مطلب نوشت:  ائتلاف شر در بیانیه ای که نیمه شب پنجشنبه صادر شد، شروط خود از قطر را لغو و اعلام کردند به دلیل لجبازی قطر و عدم پاسخگویی به شروط آنان، در زمان مناسب مجموعه تحریم های جدیدی را علیه دوحه وضع خواهند کرد و به این ترتیب بار دیگر اتهامام های پر سروصدای قبلی را تکرار کردند.

محور سعودی به قطر چشم طمع دارد

این روزنامه چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر را به چشم طمع داشتن به قطر متهم کرده و نوشت: کشورهای مزبور تلاش خواهند کرد میانجیگری شرافتمندانه شیخ صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت را ناکام بگذارند.

الرایه همچنین با به تمسخر گرفتن کشورهای هم پیمان محور تحریم کننده قطر، این اقدام را بی اهمیت برشمرده و ادامه داد: آیا آنان احساس کردند در رویارویی با قطر به بوته آزمایش گذاشته شده اند؟ یا اینکه احساس کردند یک ملت برادر را به اندازه کافی مجازا نکرده اند و بدون درک و فکر سرو صدا به پا کردند؟ یا شاید در صدد برآمدند متحد خود را در این بحران در تنگنا نگذارند.

فراموش کردن رژیم اشغالگر؛ دشمن شماره یک

به نوشته این روزنامه قطری، این چهار کشور در صدد تغییر نظام حاکم قطر برآمدند بدون اینکه به دشمن شماره یک یا همان رژیم اشغالگر اسرائیل اشاره ای داشته باشند و فقط یادی از ایران کرده و از قطر خواستند سطح روابط دیپلماتیک خود را با آن کاهش دهد.

دشمنی با قطر بش از اسرائیل

الرایه در ادامه، دشمنی با قطر در مقابل دوستی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و نوشت: عجیب اینکه کشورهای تحریم کننده بیشتر با قطر دشمنی دارند تا اسرائیل که عامل تروریسم در منطقه است.

همچنین در بخش دیگری از مقاله الرایه آمده است: ای بحران زده ها! به ملت های خود توجه داشته باشید، آنان چاره ای ندارند که در برابر ظلم شما تسلیم شوند، مردم  را گرسنه نگاه داشتید تا دنباله رو شما باشند اما وجهه آنان را در جهان خدشه دار ساختید در نتیجه از شما به خشم آمده و اعتمادشان را از دست دادند.

جاهل ترین جاهلان

الرایه با شدت بخشیدن به لحن تند خود علیه کشورهای تحریم کننده، نوشت: به روزهای نخست جاهلیت بازگشته اید، بدون اینکه ارزش هایی مانند یاری حق و حمایت از خانواده و همسایه و آبرو را از آن ایام به ارث برده باشید، از همین رو جاهل ترین جاهلان هستید و خارج از دایره تاریخ زندگی می کنید.

ملت های شما گدایی کرده و با پول بی آبرویی روزگار  سر می کنند

الرایه ادامه داد: حتی اگر همسایه قطری به شما نیاز پیدا کند، آیا از کشوری که مدعی ثروت است اما ملتش زاغه نشین است و در برابر مساجد و بازارها دست نیاز دراز کرده کمک می پذیرد؟

آیا ملت قطر از کشوری که ملتش با پول های فساد و قمار و بی آبرویی روزگار سر می کند، انتظار کار نیک و خیر دارد؟

با صدای طبل جمع و با تازیانه پراکنده می شوید

این روزنامه قطر در ادامه این مطلب تند خود نوشت: آیا از کشوری که ملت آن با صدای طبل جمع شده و با شلاق و تازیانه پراکنده می شود، انتظار خیر و خوبی دارد؟ کشوری که نقش خود را از دست داده و خاکش را به فروش می گذارد و ملت خود را به محاصره در آورده و با دشمن امت مسلمان تبانی می کند؟

کشوری که پس از اینکه مدعی بود مادر دنیاست به یک کشور کودتایی شکست خورده تبدیل شد، کشوری خائن که کودتاچی ها بر آن حکومت دارند و با صدقه روزگار می گذراند.

الرایه در بخش دیگری از این مطلب انتقادی نوشت: کشوری حاشیه ای و منزوی که تمام دغدغه اش حمله به قطر است و حاکمیت خود را به فراموش سپرده است و از یاد برده که با احداث سد النهضه بیش از ۲۵ میلیارد متر مکعب از منابع آب را از دست می دهد و در اصل با کمبود آب دست به گریبان است، چرا علیه قطر قدرت نمایی می کند؟

در مورد انسانیت صحبت نکنید زیرا عار است که بر ساز انسانیت بنوازید و در اصل کسی که خود یک چیز را نداشته باشد نمی تواند آن را به دیگران ببخشد.

ملت هایشان را بیرون رانده و سلب تابعیت کردند

الرایه سپس در اشاره آشکار به بحرین نیز نوشت: حاکمانی که ملت خود را بیرون رانده و تابعیت آنان را سلب کردند و بدترین شکل تبعیض طایفه ای و مذهبی را علیه آنان به اجرا در آوردند، اکنون چه انتظاری از آنان می رود جز توهم و بدخواهی و فریبکاری و نیز حسد حتی در برابر برادر نزدیک به خود، آن هم بر اساس دلایل توهم آمیز و تعصب رسوا کننده.

جالب اینکه در این میان عربستان هدف باران انتقاد تند و مستقیم الرایه  قرار گرفت تا جایی که در مودر آن نوشت: کینه و دوری از انسانیت حاکمان این کشور آنان را به بیرون راندن حتی شترها و چهارپایان وا داشت تا از تشنگی و گرسنگی از بین بروند، آیا این انسانیتی است که سنگ آن را به سینه می زنند؟

الرایه ادامه داد: زنی از بنی اسرائیل به دلیل اینکه سگی را سیراب کرده بود، وارد بهشت شد اما شما کاری می کنید که حیوانات از تشنگی و گرسنگی بمیرند،  نمی توان شما را نکوهش کرد زیرا مردم شما را از فشار گرسنگی جان می دهند و در زندان های تنگ و ترسناک جانشان را می گیرید و حقوق بشر را نقض کرده  و آبروها را خدشه دار می سازید از شما چه انتظاری می رود؟

روز حساب خواهد آمد

اما تبادل اتهامات مربوط به حمایت از تروریسم  نیز در الرایه سهم خود را داشت، به این معنی که این روزنامه نوشت: شمایید که لانه تروریسم را بنا و با پول خود از آن حمایت کرده و به شورشی ها و قانون شکنان چه یک نفر باشد چه یک نهاد پناه می دهید و در این مورد دلایل و شواهد زیادی وجود دارد از این پس آسوده نخواهید خوابید زیرا روز محاسبه فرا خواهد رسید و تاریخ ثبت می کند و رحم ندارد و فردا و شاهد آن نزدیک است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.