اصفهان- مدیرکل کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان پیرامون راهکارهای گسترش بیش‌ازپیش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.

آموزش، گامی مؤثر در مسیر توانمند سازی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل اکمیته امداد استان اصفهان، در این دیدارمدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اهم کاری دوجانبه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد:به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل سازمانی و هم‌افزایی توانمندی‌ها و امکانات، در عرصه توانمندسازی اقشار محروم و آسیب‌پذیر و اجرای رویکرد ارائه آموزش مبتنی بر سفارش بازار تفاهم‌نامه ای منعقد شد.
ابوطالب جلالی بابیان اینکه مددجویان در چند بخش در حال آموزش و فراگیری مهارت‌ها هستند افزود: دانش آموزان و جوانان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌توانند با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به سمت تولید و اشتغال گام بردارند و تاکنون با همکاری خوب کمیته امداد، تعداد زیادی از این افراد توانسته‌اند با کسب مهارت‌های لازم و اشتغال‌زایی مناسب از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.
جلالی با تأکید بر اینکه باید نیازسنجی‌های افراد بر پایهٔ پژوهش باشد عنوان کرد: اگر آموزش بر پایهٔ پژوهش باشد، اشتغال شایسته را به دنبال خواهد داشت و نتیجه آن نوآوری و ماندگاری کار و فعالیت است.
در ادامه این دیدار مدیرکل کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان نیزضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کمیته امداد ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان بر اساس سفارش بازار کار است که خوشبختانه با رویکرد جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و بالطبع آن اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان این امر تحقق یافته است.
وی با اشاره به اینکه آموزش یکی از رکن‌های اصلی مهارت و کسب‌وکار است، اظهار کرد: اگر مددجویان آموزش کافی را برای شروع یک حرفه نداشته باشند احتمال شکست آن‌ها بسیار زیاد است.
شیران اعتباربخشی به آموزش‌های مهارتی ارائه‌شده به مددجویان توسط کمیته امداد را ضروری دانست و افزود: کمیته امداد و اداره کل آموزشی فنی و حرفه ای دو دستگاه مکمل یکدیگر هستند که در دنیای توسعه‌یافته، با توجه به شیوه  کار و اشتغالزایی به‌عنوان یکی از موفق‌ترین ساختارهای اقتصادی به شمار می‌آیند.
مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان آموزش فرزندان مددجو را یکی از اهداف این نهاد عنوان کرد و گفت: فرزندان مددجو در مقطع دبیرستان، طبق استعداد و علاقه،   آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته و قبل از اخذ دیپلم دریکی از رشته‌های فنی، مهارت کسب می‌کنند که گام مؤثری برای ایجاد اشتغال جوانان می‌باشند.
وی در خصوص رشته‌های آموزش فنی حرفه‌ای کمیته امداد اظهار داشت: این رشته‌ها شامل کشاورزی، دامداری، خیاطی، آرایشگری و صنایع‌دستی است که باهدف رفع نیاز بازار و کارآمد بودن حرفه آموزشی برگزار می‌شود.
شیران یکی از اقدامات مهم کمیته امداد را مشاوره قبل از کار عنوان کرد و افزود: ارائه  مهارت‌های  کارآفرینی قبل از اشتغال مددجویان و مشاوره آن‌ها قبل از انتخاب شغل باعث می‌شود، افراد با بصیرت  شغل خود را انتخاب کنند.
وی با اشاره به اینکه درسال ۹۵  بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ مددجو تحت حمایت کمیته امداد از آموزش های فنی حرفه ای بهره بردند اظهار کرد: بر اساس آمار و عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی، ۷ هزار ۱۳۸ نفر زن، ۵ هزار و ۲۶۲ مرد و ۵ هزار نفر فرزندان مددجویان ازتحت آموزش دوره های فنی حرفه ای قرار گرفته اند.
 وی در پایان بابیان اینکه حدود ۴۱۰ آموزشگاه به‌صورت فعال با  کمیته امداد همکاری می‌کنندعنوان کرد: متناسب با بودجه در نظر گرفته‌شده امیدواریم بستر مناسب جهت آموزش و تعلیم  مددجویان فراهم  شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.