رشتخوار -رئیس دادگستری رشتخوارگفت: بیشتر مشکلات مردم شهرستان رشتخوار در حوزه قضایی اختلافات خانوادگی است که ناشی از بیکاری، اعتیاد و ازدواج های نامناسب می باشد .

 بیشترین حجم پرونده های دادگستری رشتخوار مشکلات خانوادگی است

 امید  صداقت در گفتگو با خبرنگارقدس آنلاین  اشتغالزایی را یکی از راهکارهای رفع معضلات اجتماعی این شهرستان  برشمرد و افزود: در سال جاری و در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید و اشتغال باید برنامه ریزی مثبتی در راستای کاهش آمار بیکاری  انجام شود.

رییس دادگستری رشتخوار خاطر نشان کرد: ازدواج های  ناشی از اختلاف سن قانونی زن و مرد یکی از مشکلات موجود بر سر راه خانواده ها در این شهرستان است.

صداقت گفت: برای جلو گیری از ازدواج های زود هنگام  وازدواج های  ضرب دری رایج در این شهرستان  که اکثرا منجر به اختلاف بین خانواده ها است باید ترویج فرهنگ شود.

وی همچنین با اشاره به الکترونیکی شدن پرونده های قضایی در این شهرستان گفت: مراجعین برای دریافت خدمات قضایی  باید در این سامانه   ثبت نام نماید و پی گیر موضع شکایت و خواسته خود از این سامانه که بصورت پیامک به آنان ابلاغ می شود  پی گیری نماید.

وی در ادامه سخنانش با تاکید به انجام وظایف  درست و دقیق از سوی مدیران دستگاه های اجرایی  اظهار داشت:نظارت بیشتر مسئولان در حطیه وظایف اداری می تواند منجر به کاهش جرائم شده و امنیت بیشتری برای فعالیت های اقتصادی را در جامعه رقم بزند.

وی هم با اشاره به پیگیری دادگستری مبنی بر استقرار مجدد پزشک قانونی در شهرستان رشتخوار اظهار داشت:در حال حاضر یک نفر پزشک جهت انجام امور اداری به اداره کل معرفی شده است.

صداقت  با ذکر این که پزشک قانونی یکی از نیازهای مهم در شهرستان است خاطر نشان کرد:ایجاد یک پزشکی قانونی که حداقل بتواند خدمات اولیه را به مردم این شهرستان ارائه کند یکی از مهمترین نیازها و ضرورت های شهرستان است.

رییس دادگستری رشتخوار در ادامه سخنانش با ذکر این که رشتخوار دارای دو شعبه حقوقی و کیفری و دادسرا دارای دو شعبه بازرسی و دادیاری است گفت:به رغم کمبود نیرو با تلاش قضات و کارکنان دادگستری مبنی بر تکریم ارباب رجوع و حفظ احترام مطالبات مردم در  تطبیق بر قانون به نحو احسن  پی گیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.