رشت- نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد غلط بانک‌ها و حفظ نکردن سرمایه‌های بخش خصوصی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از دلایل موفق نبودن قانون رفع موانع تولید با توجه به تصویب آن در مجلس نهم است.

عملکرد غلط بانک‌ها از علل موفق نبودن قانون رفع موانع تولید است

به گزارش قدس آنلاین، جبار کوچکی نژاد علت بخشی از عدم موفقیت قانون رفع موانع تولید را ریشه در عملکرد ناصحیح بانک‌ها برشمرد.

وی با اشاره به عدم بخشودگی جرائم و سود بانکی وام‌های زیر یک‌صد میلیون تومان افزود: بانک‌ها باید قانون رفع موانع تولید را رعایت کنند و سود وام‌هایی که زیر 100 میلیون تومان است را ببخشند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این قانون اجرا نشده است، گفت: بسیاری از افرادی که وام‌هایی زیر 100 میلیون تومان گرفته بودند با اجرای این قانون باید اصل پول را پرداخت می‌کردند و از پرداخت سود و جریمه معاف می‌شدند، اما این قانون اجرا نشده است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بخش دیگر عدم موفقیت در تحقق قانون رفع موانع تولید را سیاست‌های غلط وزارت صنعت، معدن و تجارت نام برد و گفت: باید از سرمایه‌های بخش خصوصی حفاظت شود که آن‌هم به‌صورت کامل اجرایی نشده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان افزود: بسیاری از دستگاه‌ها در بخش‌های مدیریتی و بخش‌های دیگر دولتی هستند که اهتمام ویژه به قانون رفع موانع تولید ندارند.

کوچکی نژاد با انتقاد از طولانی شدن زمان وضع قانون رفع موانع تولید و نتیجه‌بخش بودن آن، گفت:  از زمانی که در مجلس نهم قانون رفع موانع تولید تصویب‌شده تا امروز نتوانستیم در بخش تولید تحرکی را ایجاد کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.