اصفهان- رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان شناسایی نقاط ضعف و قوت رسانه ها، ایجاد همدلی بین همکاران رسانه ای و رقابت سازنده و مثبت بین خبرنگاران و رسانه ها را از جمله مزیت های برگزاری دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اصفهان برشمرد.

شناسایی نقاط ضعف و قوت رسانه ها مزیت مهم برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صادق هادی ظهر سه شنبه در اولین نشست خبری دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اصفهان، اظهارکرد: این جشنواره روز ۱۶ مردادماه ۹۶ برگزار می شود.

وی با اشاره به نفس ایجاد تشکل ها برای ایجاد همگرایی برای ارتقای سطح علمی، آموزشی و رفاهی و امثالهم است، گفت: خانه مطبوعات دیگر تشکل ها را در مقابل و رقیب خود نمی داند بلکه آنها را در کنار خود می داند چرا که بر این باور است کارهای مشترک با همراهی و همکاری بهتر به نتیجه می رسد و ارتقای سطح رسانه را به همراه دارد.

رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان یادآور شد: برای تامین منابع مالی برگزاری دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اصفهان، طبق روال سایر جشنواره ها، تعدادی از دستگاههای دولتی و بخش خصوصی به عنوان اسپانسرهای این جشنواره را حمایت می کنند.

وی ادامه داد: منابع مالی اسپانسرها برای تامین هزینه جوایز به داوران و برگزاری جشنواره  هزینه خواهد شد.

هادی گفت: مدیر کل ارشاد استان اصفهان همواره تاکید کردند خانه مطبوعات باید بدنبال منابع مالی جدید برای پیشبرد امور خود باشد و البته این اعتماد را به خانه های مطبوعات داشتند که لازم است از همکاری و همراهی وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این راستا تشکر داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اصفهان که قرار است برای اولین بار توسط خانه مطبوعات این استان برگزار شود، با استقبال خوب همکاران رسانه ای همراه شده است، تصریح کرد: هر چه جشنواره با شکوهتر برگزار شود باعث ایجاد اعتماد بین رسانه ها می شود.

 رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: در این دوره، جشنواره ای در شأن و جایگاه واقعی رسانه های این استان برگزار شود.

وی شناسایی نقاط ضعف و قوت رسانه ها، ایجاد همدلی بین همکاران رسانه ای و رقابت سازنده و مثبت بین خبرنگاران و رسانه ها را  از جمله مزیت های برگزاری دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اصفهان برشمرد.

برگزاری دهمین دوره جشنواره مطبوعات بر اساس سیاست برون سپاری به خانه مطبوعات سپرده شد

در ادامه این نشست خبری مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ۹ دوره از جشنواره های مطبوعات و خبرگزاری های این استان را برگزارکرده است، گفت: دهمین دوره این جشنواره بر اساس سیاست های واگذاری امور و برون سپاری، به خانه مطبوعات سپرده شده است.

زهره والی پور در توضیح جذب اسپانسر برای برگزاری این جشنواره، اظهارکرد: اداره ارشاد استان به عنوان یک ارگان دولتی و علیرغم داشتن ردیف بودجه های دولتی برای ۹ دوره قبلی جشنواره اسپانسر می گرفت و اکنون خانه مطبوعات استان به عنوان بخش خصوصی که از داشتن اعتبارات دولتی بی بهره است، باید برای تامین منابع مالی خود اسپانسر جذب می کرد تا نیازهای مالی برگزاری جشنواره تامین شود.

وی اعتماد دستگاه ها به خانه مطبوعات را نشان از توانمندی خانه دانست و گفت: این توانمندی با همکاری و همدلی خبرنگاران به وجود آمده است.

مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان تصریح کرد: سیاست خانه مطبوعات تعامل و همدلی با اعضا و تشکل ها است.

وی با اشاره به وجود نقص در پرونده الکترونیک برخی از اعضای خانه مطبوعات از آنها خواست نسبت به تکمیل پرونده های خود در اسرع زمان اقدام کنند.

به گفته والی پور، آمار بالای ثبت نام خبرنگاران در سایت خانه مطبوعات به قدرت این تشکل کمک می کند.

تاکنون ۸۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اصفهان دیگر سخنران این نشست خبری بود که در سخنانی مبسوط اظهارکرد: خانه مطبوعات استان اصفهان دارای مجوز و برگرفته از خود مطبوعات و رسانه ها است که با وجود خبرنگاران عینیت و رسمیت پیدا می کند.

سید محمد قلمکاریان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: «هیچگاه یادم نمی رود که مردم ما مطالعه کردن را بلد نیستند و لحظه به لحظه خسارت آن را می بینیم و رشد نیروی انسانی را مطبوعات و مجلات بر عهده دارند»، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) نیز بیان فرمودند: «اگر قلم خبرنگاران ارشادی باشد یک ملتی را نجات خواهد داد و اگر قلم ها بلغزد ملتی را به انحطاط و نابودی می کشاند»، از این رو جشنواره مطبوعات باید جایگاه ویژه ای را در میان مردم، جامعه و مسؤلان داشته باشد.

وی با بیان اینکه دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اصفهان با شعار «رسانه یعنی مردم» برگزار خواهد شد، تصریح کرد: جشنواره با یک وقفه ۴ ساله از سال ۸۶ ادامه پیدا کرد تا سال ۱۳۹۲ و۱۳۹۳ که اینجانب به عنوان دبیر هشتمین و نهمین دوره جشنواره مطبوعات در خدمت اهالی قلم و رسانه بودم و سپس در سال های ۹۴ و ۹۵ با توجه به عدم برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و تاکید معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری جشنواره توسط خانه مطبوعات استان اصفهان، هم اکنون در آستانه برگزاری دهمین جشنواره در ۱۶۸ مردادماه ۹۶ هستیم.

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اصفهان خبر از دریافت ۸۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره داد و ادامه داد: تاکنون در بخش اصلی سرمقاله و یادداشت۴۶ اثر، مصاحبه ۸۳ اثر، تیتر ۷۹ اثر، طراحی و صفحه آرایی ۳۴ اثر، طنز مکتوب ۴۰ اثر، کاریکاتور ۳۱ اثر، خبر ۲۷ اثر، گزارش خبری و تحقیقی ۱۱۷ اثر، تک عکس ۱۲ اثر و گزارش تصویری ۱۵ اثر به دبیرخانه رسیده که در مجموع ۵۷۳ اثر برای بخش اصلی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش موضوعی نیز با موضوع های قرآن و عترت ۳۰ اثر، شهر خلاق ۳۵ اثر، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال  ۳۸ اثر، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ۴۵ اثر، شهردار موفق ۱۹ اثر، اسیب های اجتماعی ۴۵ اثر، مدیریت آب شرب ۲۵ اثر و گفتمان اقتصاد مقاومتی ۱۴ اثر و ترویج فرهنگ نماز در خانواده ها ۱۴ اثر تاکنون رسیده و البته تا ۲۲ تیرماه فرصت برای ارسال اثر فرصت باقی است.

قلمکاریان با بیان اینکه هر اثر با حضور ۳ داور داوری می شود، به جوایز جشنواره دهم اشاره و اظهارکرد: در بخش های ویژه و جنبی در هر بخش موضوعی ۳ اثر به عنوان برگزیده انتخاب می شوند.

وی یادرآور شد: دبیرخانه علمی در دانشگاه فرهنگ و هنر است و دبیرخانه اجرایی در خانه مطبوعات می باشد

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اصفهان زمان برگزاری جشنواره را ۱۶ مردادماه اعلام کرد و گفت: امسال تلاش داریم داوری ها به نحو احسن انجام شود و بی شک در آینده زیرساخت های لازم فراهم و از توانمندی های داوران این استان استفاده شود.

اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار جهت شرکت در دهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان را ۲۲ تیرماه ۹۶ است و بررسی و داوری آثار جشنواره تا پایان تیرماه انجام و در نهایت مرداد ماه سال جاری آثار برگزیده جشنواره معرفی خواهند شد.

وی از دستگاه های حامی جشنواره شامل:اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ستاد اقامه نماز، شهرداری اصفهان، اداره کل بهزیستی استان، شرکت فولاد مبارکه استان اصفهان، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و سازمان همیاری شهرداریهای استان اصفهان تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.