قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، خواستار ورود نهادهای نظارتی به موضوع طرح تربیت پرستار بیمارستانی شد و گفت: می خواهند با اجرای این طرح، کمر پرستاری آکادمیک را بشکنند.

کمر به نابودی پرستاری آکادمیک بسته اند/نهادهای نظارتی ورود کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمد شریفی مقدم طبه ابعاد طرح تربیت پرستار بیمارستانی پرداخت و افزود: طی چند روز گذشته جلسات متعددی در خصوص طرح تربیت پرستار مهارتی بیمارستانی تشکیل شده که نتیجه همه این جلسات این بوده که همه صاحبان فرایند پرستاری، سازمان نظام پرستاری، تشکل های غیر دولتی و فعالین صنفی و قاطبه پرستاری کشور، با این روش طرح تربیت پرستار بیمارستانی مخالفند.

وی، اصرار بر اجرای این طرح نارکارآمد را ناشی تصمیم گیری های افراد غیر پرستار برای جامعه پرستاری دانست و گفت: این قبیل حرکت های ضد پرستاری نشان از آن است که در پشت صحنه، غیر پرستاران و افرادی که ضد پرستاری هستند، برای جامعه پرستاری تصمیم می گیرند.

شریفی مقدم ادامه داد: متاسفانه برای این جریان ضد پرستاری، نه مردم مهم هستند نه نظر قاطبه پرستاری اهمیت دارد. فقط به دنبال تامین منافع گروهی خاص هستند که البته اشتباه می کنند که می شود با تضعیف پرستاری، به منافع خود دست یابند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، با تاکید بر این موضوع که موفقیت در حوزه سلامت مرهون کار تیمی و بکارگیری دانش روز دنیا و استفاده از خرد جمعی است، تصریح کرد: این شیوه تصمیم گیری برای جامعه بزرگ پرستاری که از افراد تحصیل کرده، فرهیخته و مدیر تشکیل شده است، توهین آشکار به پرستاران است.

وی ادامه داد: این گونه تصمیم گیری ها که حکایت از تفکر غیر مدیریتی و خودکامه در وزارت بهداشت دارد، فقط ژست دموکراتیک دارند و انحصارطلبانه تصمیم می گیرند.

شریفی مقدم افزود: نجابت جامعه پرستاری و کوتاه آمدن در مقابل این قبیل تصمیم گیری های غیرکارشناسی، باعث شده تا جریان اقلیت جسورتر شود و به خود اجازه دهد که هر نوع رفتار و تصمیم نامعقولی را به جامعه پرستاری تحمیل کند.

وی با عنوان این مطلب که این جریان اقلیت کمر به نابودی پرستاری حرفه ای و آکادمیک با ۱۰۰ سال سابقه بسته اند، گفت: جامعه پرستاری امروز به صورت یکپارچه خواستار ابطال آیین طرح تربیت پرستار بیمارستانی است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با انتقاد از فرافکنی جریان مقابل پرستاری، افزود: متاسفانه در جلساتی که با مسئولان و مدیران وزارت بهداشت داشته ایم، هیچ علامتی از صداقت و اراده برای حل مشکلات پرستاری در وزارتخانه مشاهده نکرده ایم و مدام به دنبال فرافکنی و انحراف افکار عمومی هستند.

شریفی مقدم با اشاره به ملتهب شدن جامعه پرستاری، گفت: از مسئولان مختلف دستگاه های نظارتی می خواهیم قبل از گسترده شدن اعتراضات، به این موضوع ورود کرده و این طرح را متوقف کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.