کرج - رئیس جمهوری پیشین اوکراین که در راس یک هیات تجاری وارد استان البرز شد، پیشرفت های تولیدی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران را حیرت انگیز خواند.

 پیشرفت های صنعتی ایران حیرت انگیز است

به گزارش قدس آنلاین ویکتور یوشنکو شامگاه سه شنبه در بازدید از برخی صنایع در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: از فناوری های مختلف که دراستان البرز مشاهده کردم متعجب شدم .
وی با اشاره به سفر ۱۷ سال پیش خود به ایران ، ادامه داد: اکنون ایران پله های توسعه وپیشرفت و ورود به بازارهای جهانی را طی می کند.
یوشنکو اظهار داشت: شناخت ها از ظرفیت های متقابل ایران و اوکراین کم است و همکاری ها برای شناخت ظرفیت های ۲ کشور و افزایش مشارکت بیشتر شود.
وی گفت: ما در تلاش هستیم تا همکاری ها در زمینه صنایع زیرزمینی و ساخت هواپیما در ایران گسترش یابد.
رئیس جمهوری پیشین اوکراین گفت که کشورش بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی دنیاست و سعی دارند در این زمینه هم با ایران همکاری کنند.
شب گذشته هیات تجاری به سرپرستی رئیس جمهوری پیشین اوکراین از بزرگترین واحد صنعتی پمپ سازی کشور و شرکت تولید ماشین آلات موادغذایی در شهرستان ساوجبلاغ بازدید کرد.
استاندار البرز دراین بازدیدگفت: خوشبختانه شرایط اکنون به گونه ای فراهم شده که بهتر از گذشته می توان گام های موثر در زمینه همکاری ها برداشت.
سیدحمید طهایی افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی می تواند شریک تجاری و صنعتی خوبی برای اوکراین باشد.
وی بیان کرد: پس از برجام روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف جهان افزایش یافته است و ایران و اواکراین می توانند در زمینه ساخت هواپیماهای پیشرفته مسافربری همکاری کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.