همدان - رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و اموراداری شورای شهر همدان گفت: درحال حاضر مدیریت شهری همدان بین ۲۵ نهاد دولتی و شهرداری تقسیم شده است.

مدیریت شهری همدان بین ۲۵ نهاد دولتی و شهرداری تقسیم شده است

به  گزارش قدس آنلاین حسین قراباغی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسیدن به مدیریت شهری نوین و پایدار از اهداف امروزی مدیران شهری است، افزود: باید در راستای رسیدن به مدیریت پایدار شهری تلاش کرد.

وی با بیان اینکه باید از منابع خاص برای ایجاد فرصت ها برای نسل های آتی بهره برد و از تخریب و اتلاف منابع در سطح خدمات عمومی شهر خودداری کرد، گفت: در مدیریت شهری پایدار تلاش، بر پایداری منابع برای نسل های آتی و جلوگیری از اتلاف و تخریب منابع در کنار دستیابی به سطح قابل قبولی خدمات عمومی و رفاه شهری برای تمامی نسل ها است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری کارآمد و پایدار، تمامی امور محلی سیستم شهر را برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، هدایت، ساماندهی، نظارت و هماهنگی می کند، عنوان کرد: بر این اساس اموری چون تهیه طرح‌های توسعه شهری، مدیریت زمین و مسکن، امور آموزش و پرورش، حمل‌ونقل، بازیافت، مدیریت اسکان غیررسمی، نواحی کهن و قدیمی شهر، گردشگری، امور فرهنگی، محیط‌زیست از وظایف محلی و در حوزه اختیارات شهرداری‌ها و شوراها است.

قراباغی با بیان اینکه مدیریت شهری در شرایط کنونی بین ۲۵ نهاد دولتی و شهرداری تقسیم شده که متاسفانه این متولیان گوناگون فاقد هماهنگی و همسو نگری‌ هستند، گفت: نتیجه این چندپارگی در مدیریت شهری باز تولید مسایلی چون ترافیک، اسکان غیررسمی، اشتغال غیررسمی، بورس بازی زمین و مسکن و مسایلی گسترده‌ای از این دست است.

حسین قراباغی یادآور شد: مدیریت یکپارچه شهری گام اولیه در پایداری شهری است نه چشم‌انداز و هدف درازمدت مدیریت شهری و مسئله اصلی چگونگی تحکیم پایه‌های نهادهای محلی و مدنی است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.