وزیر امورخارجه آلمان ضمن اعلام اینکه سوریه باید میزان سلاح های شیمیایی اش را مشخص کند، گفت این کشور باید با سازمان منع سلاح های شیمیایی همکاری کند.

سوریه باید با سازمان منع سلاح های شیمیایی همکاری کند

به گزارش قدس آنلاین ،زیگمارگابریل وزیر امورخارجه آلمان گفت دمشق باید مقیاس واقعی برنامه سلاح های شیمیایی اش را مشخص کند و به خاطر حادثه ای  که در ماه آوریل در خان شیخون اتفاق افتاد، باید با سازمان منع سلاح های شیمیایی همکاری کند.

گابریل در سخنرانی در صدمین سالگرد استفاده از گاز خردل توسط نیروهای آلمانی با اشاره به نقش مهم آلمان در زدودن سلاح شیمیایی از دنیا گفت: رئیس جمهور سوریه باید میزان واقعی سلاح های شیمیایی اش را ارائه دهد و با سازمان منع  سلاح های شیمیایی در این خصوص همکاری کند.

وی اعلام کرد آلمان باید هر اقدامی انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که مسببین این حمله شیمیایی اسفبار، تحت پیگرد قانونی هستند.

وزیر امورخارجه آلمان افزود: بنابراین ما به طور ویژه از سازمان منع سلاح های شیمیایی حمایت می کنیم تا مبارزه با سلاح های شیمیایی را ادامه دهد و استفاده از این سلاح وحشیانه که کمترین مقادیر آن نیز می توانند منجر به یک رنج بزرگ شوند، را غیرممکن کند.

گفتنی است که، در تاریخ ۴ آوریل در پی حمله شیمیایی به خان شیخون در  استان ادلب سوریه ، ۸۰ نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند. آمریکا و غرب بدون ارائه هیچ مدرکی انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه رفتند در حالیکه دولت سوریه این اتهام را رد کرده و آن را صحنه سازی امریکا و متحدانش برای بهانه تراشی جهت اقدام نظامی علیه دمشق می داند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.