اهواز- معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در مدت ۴۸ ساعت برای پرستاران جویای کار که هر جا نیاز به خدمات رسانی آنها باشد و به آن نقطه نقل مکان کنند، امکان اشتغالزایی وجود دارد.

پرستاران بیکار در مدت ۴۸ ساعت صاحب شغل می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد میرزابیگی روز چهارشنبه در جلسه نشست آمایشی کلانشهر منطقه چهار پرستاری در اهواز اظهار کرد: از سال های ۷۵ تا ۸۵ به لحاظ وضعیت نیروی انسانی تعداد پرستاران که نوعا کاردان و کارشناسان سه ساله آموزشگاه های قدیمی بودند، ۱۳ هزار و ۷۵۵ نفر بودند که اواخر سال گذشته به ۷۱ هزار و ۲۷۱ نفر رسیدیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بین سال های ۷۵ تا ۸۵ تعداد ۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر بهیار داشتیم، گفت: دهه ۷۰ با دهه ای که اکنون در آن قرار داریم به لحاظ استاندارد به تخت و تخصص علمی پیشرفت دو برابری داشتیم.

میرزابیگی با اعلام این مطلب که اوایل دهه۸۰ تعداد۴۰ هزار تا۵۰ هزار نفر فارغ التحصیل پرستاری بیکار داشتیم، بیان کرد: اکنون ۱۹۳ دانشکده پرستاری در کشور دانشجو به ظرفیت ۶۰ هزار نفر را تربیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ارائه فعل مراقبت به مردم و مدیریت آن در سطح وزارتخانه بر عهده پرستاران است، افزود: کتاب پرستاری جامعه نگر و خانواده محور به چاپ رسیده و ای کاش بتوان خط به خط آن را در جامعه اجرایی کرد. شاخص در پرستاری خیلی معنا نداشت ولی اکنون بیش از۱۰ شاخص علمی تعیین کردیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با انتقاد از اینکه نام پرستار بیمارستانی نداریم بلکه بالینی سازی آموزش است، گفت: بر اساس آیین نامه ای که در اصفهان تنظیم شده، خیلی به ابعاد مختلف فکر شده از جمله اینکه هیئت علمی بالینی داشته باشیم، زیرساخت هایی مثل اتاق اساتید و کتابخانه فراهم و کمبود پرستار نیز برطرف شود.

میرزابیگی با اعلام این خبر که در حال حاضر۱۰۰ هزار پرستار نسبت به استانداردهای تدوین شده کمبود داریم، عنوان کرد: ۲۵ هزار تخت بیمارستانی در این دوره به بهره برداری رسیده که باید ۶۵ هزار پرستار نیز به تبع آن وارد حوزه درمان کنیم تا تناسب لازم ایجاد شود.

وی خبر داد: ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر طی سه سال اخیر جذب و استخدام شدند. همچنین از این بین ۱۰ هزار نفر از طریق مؤسسه آوا سلامت جذب کار شده اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین بیان کرد: برخی اعلام می کنند که پرستار بیکار و جویای کار در شهرهای مختلف داریم؛ بیکار بودن تعدادی از این فارغ التحصیلان پذیرفته شده هست ولی جویای کار کسی هست که هرجا نیاز به خدمات رسانی آنها باشد به آن مکان بروند و در این صورت طی ۴۸ ساعت می توان برای آنها به روش های مختلف اشتغالزایی کرد. برای ارائه خدمت سالم به مردم باید در حوزه نظارت فعالیت بیشتری داشته باشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.