معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: براساس آمارهای غیررسمی حدود ۵۰۰ هزار هکتار زمین مفقودی در کشور داریم به این معنا که این اراضی مال دولت است اما مشخص نیست کجاست و در اختیار چه افرادی است.

بلاتکلیفی ۵۰۰ هزار هکتار زمین‌های عمومی در کشور/مشخص نیست این زمین‌ها ‌در اختیار چه افرادی است‌

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد حشمتی در در دومین روز سمینار تخصصی پیشگیری تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان با بیان این که مهم‌ترین اولویت دادستان‌ها رسیدگی به مسائل پیرامون زمین است، اظهار داشت: براساس آمارهای غیررسمی حدود ۵۰۰ هزار هکتار زمین مفقودی در کشور داریم به این معنا که این اراضی مال دولت است اما مشخص نیست کجاست و در اختیار چه افرادی است.

وی از دادستان‌ها خواست: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی که در اختیار دارند شناسنامه‌دار کردن این اراضی را که اموال بیت المال است در دستور کار خود قرار دهند.

معاون قضائی دادستان کل کشور افزود: ظابطان عام و خاص، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی همه ظرفیت‌های خوبی هستند که دادستان‌ها می‌توانند با استفاده از آن‌ها در حوزه زمین اقدامات مناسب و مقتضی  انجام دهند.

وی با اشاره به این که یکی از آفت‌های موجود در کشور موازی‌کاری، پراکندگی اطلاعات و اقدامات است، گفت: دادستان‌ها می‌توانند بین دستگاه‌های مختلف هم‌افزایی ایجاد کنند و از ظرفیت‌های بالقوه آنان در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و حفظ بیت‌المال بهره بگیرند.

معاون دادستان کل کشور با بیان این که امید ما برای کنترل پدیده زمین‌خواری در کشور به دادستان‌هاست، افزود: اگر امروز دیر بجنبیم و خوب عمل نکنیم در آینده استان‌های شمالی هم هوایی برای نفس کشیدن نخواهند داشت.

حشمتی افزود: یکی از علت‌های رشد فساد این است که قانون و ضابطه و دستورالعمل در کشور داریم اما به درستی و به موقع عمل نمی‌کنیم و اقدام به موقع و سریع حکم بازدارنده خوبی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.