اصفهان- مدیر کل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان تاکید کرد: هر جا احساس کنیم مدرسه ای خطرآفرین است، بدون اغماض دستور تعطیلی آن را صادر می کنیم و اجازه نمی دهیم دانش آموزان در مدارس ناامن تحصیل کنند.

اجازه نمی دهیم دانش آموزان در مدارس ناامن تحصیل کنند

محمدحسین سجاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین به اتفاقاتی که در استان اصفهان افتاده و باعث شده مدارس تخریبی رو به فرسودگی بروند و فرسودگی آنها تشدید شود اشاره کرد و افزود: اینها همان مدارس فرسوده قبلی هستند که به دلیل خشک شدن زاینده رود و پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی، فرسودگی آنها تشدید یافته و دچار ترک خوردگی و نشست شدید شده اند و این فرسودگی خود را به صورت عوامل ظاهری از جمله ترک خوردگی در دیوارها و سقف ها نشان داده است.

وی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که خشکی زاینده رود و به دنبال آن فرونشست زمین در شهرستان‌هایی مانند فلاورجان باعث افزایش مدارس تخریبی شده است.

مدیر کل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان ادامه داد: این پدیده در شهرهای حاشیه زاینده رود شدید تر بوده  البته در شهر اصفهان در نواحی ۴، ۵ و منطقه برخوار هم اتفاق افتاده است.

وی گفت: اخیراًدر شورای آموزش و پرورش استان اصفهان گزارشی از «کمیته بررسی مدارس خطرآفرین» و آماری ازمدارس تخریبی اعلام کردم مبنی بر اینکه ۶۰ مدرسه تخریبی در این استان وجود دارد که فرسودگی آنها تشدید یافته و در حال حاضر این مدارس نا امن هستند، از این رو مقرر شد تا به کمک فرمانداران و شهرداران از امکانات سایر ادارات و دستگاه های اجرایی استفاده و مدارس در معرض تخریب رفع مشکل شوند.

سجاد تصریح کرد: تاکنون از ۶۰ مدرسه فرسوده، مشکلات ۴۰ مدرسه رفع شده و تعداد ۲۰ مدرسه برای تابستان باقی ماند تا اقدامات مقاوم سازی آنها انجام شود.

وی اظهارکرد: هر جا احساس کنیم مدرسه ای خطرآفرین است، بدون اغماض دستور تعطیلی آن را صادر می کنیم و اجازه نمی دهیم دانش آموزان در مدارس نا امن تحصیل کنند.

مدیر کل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان عنوان کرد: در حال حاضرتمامی مدارس استان به لحاظ کیفیت ساختمان در وضعیت خوبی به سر می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.