زنجان- استاندار زنجان با تاکید بر توسعه ورزش همگانی گفت: توسعه ورزش همگانی برنامه اصلی حاکمیت و دولت است.

از مسیر ورزش همگانی می‌توان به موفقیت‌ در ورزش قهرمانی رسید

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله دوریش‌امیری در جلسه شورای ورزش استان با بیان اینکه باید از ظرفیت حضور مدیران در این شورا برای کمک به ورزش قدمهای اساسی برداشته شود، اظهار داشت: امروز یکی از معضلات پیش روی کشور ما بحث آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه ورزش یکی از عناصر مهم برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کرده و هم ورزش را تقویت کنیم و هم جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیریم.

استاندار زنجان با بیان اینکه به طور تقریبی نیمی از جمعیت کشور با ورزش سر و کار دارند، گفت: داشتن وقت آزاد و بدون برنامه یکی  از زمینه‌ها برای بروز آسیب‌های اجتماعی است که ورزش می‌تواند به خوبی وقت جوانان را پر کند و اینکه ما بتوانیم از طریق ورزش وقت آزاد جوانان را پر کنیم بسیار مناسب خواهد بود.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های ورزشی سبب افزایش غرور ملی میشود، خاطرنشان کرد: هرجا که پرچم کشور برافراشته می‌شود همه ما به آن  افتخار می‌کنیم که افتخار و غرور ملی اقتدار ملی را فراهم می‌کند.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه ورزش کم هزینه‌ترین و موثرترین روش در تامین سلامت جامعه است، عنوان کرد: ورزش علاوه بر ایجاد نشاط در جامعه جلوی بسیاری از آسیب‌ها را می‌گیرد.

وی با تصریح اینکه ما در شورای ورزش می‌توانیم مقدمات غرور ملی را فراهم کنیم، بیان کرد: توسعه ورزش همگانی به عنوان استراتژی اصلی حاکمیت و دولت است و از مسیر ورزش همگانی می‌توانیم به موفقیت در ورزش قهرمانی نیز برسیم.

استاندار زنجان با اشاره به بودجه ورزشی دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: باید از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در ورزش همگانی و قهرمانی استفاده کرد و دستگاه‌های متولی باید  بخش خصوصی را به سمت کمک به جامعه ورزش کمک کنند.

وی تشویق بخش خصوصی به حمایت از ورزش را سودآور توصیف کرد و گفت: کمیته‌های تخصصی باید برای توسعه ورزش ایجاد شوند.

درویش‌امیری بر ریشه‌دار کردن ورزش همگانی تاکید کرد و افزود: ورزش همگانی هزینه چندانی ندارد و لازم  نیست پیاده‌روی‌ها همیشه به دعوت صدا و سیما سالی یک بار باشد چرا که می‌توان ماهی یک بار توسط قشری حرکت‌های دسته جمعی در راستای توسعه ورزش همگانی انجام داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.