اصفهان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای موفق طرح بفرمایید دوچرخه در اصفهان، گفت: با اجرای این طرح از هفته نکوداشت اصفهان تاکنون ۱۲ میلیارد تومان دوچرخه به فروش رفته و باعث افزایش انگیزه در شهروندان برای استفاده از این وسیله نقلیه پاک شده است.

فروش ۱۲ میلیارد تومان دوچرخه با اجرای «طرح بفرمایید دوچرخه» در اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا صلواتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در بخش حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان پرداخت و افزود: سیاست گذاری ها برای رسیدن به شهری پایدار در اولویت برنامه های این معاونت بوده چرا که بر این باور هستیم سیاست های نادرست شهر را از مسیر تعالی دور می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد سهم سفرهای درون شهری اصفهان با خودروهای شخصی انجام می شود که این موضوع نگران کننده است، اظهارکرد: طرح مدیریت تقاضا در محدوده تاریخی شهر به شورای اسلامی شهر اصفهان ارایه شده و در این طرح قصد داریم محدوده مرکزی شهر را مدیریت ترافیکی کنیم و صد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این طرح مجوز برای ساکنان محدوده مرکزی شهر صادر می شود تا هم مرکز شهر رونق خود را داشته باشد و در عین حال سفرهای اضافی حذف شوند

وی تاکید کرد: اگر سیاست گذاری های کشور و دولت اصلاح شود می توانیم در تدابیر ترافیکی بهتر عمل کنیم.

صلواتی یادآور شد: برنامه جامع حمل و نقل اصفهان تدوین شده تا سهم استفاده از حمل و نقل عمومی شهر تا سال ۱۴۰۰ به ۵۵ درصد برسد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰ ایستگاه دوچرخه در شهر اصفهان، گفت: این ایستگاه ها فقط دوچرخه کرایه نمی دهند بلکه خدمات فنی رایگان را هم ارایه می کنند و در آینده ای نزدیک این ایستگاهها محل شارژ دوچرخه ها و موتورسیکلت های برقی خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد ۲۵ درصد تراکنش دوچرخه ها در شهر اصفهان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح بفرمایید دوچرخه در اصفهان، گفت: با اجرای این طرح از هفته نکوداشت اصفهان تاکنون ۱۲ میلیارد تومان دوچرخه به فروش رفته و باعث افزایش انگیزه در شهروندان برای استفاده از این وسیله نقلیه پاک شده است.

صلواتی اظهارکرد: فاز دوم این طرح تا پایان تابستان در سطح ادارات و نهادهای اداری اصفهان اجرا می شود.

 وی به زیرساخت های افزایش رغبت برای استفاده از دوچرخه اشاره و خاطرنشان کرد: در صدد هستیم مسیرهای دوچرخه سواری  شهر را به ۱۰۰ کیلومتر مصوب افزایش دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: اصفهان شهری در حال توسعه است، از این رو با مشکلات متعددی رو به رو است، به همین دلیل ابتدا مشکلات زیست محیطی شهر اصفهان را مورد بررسی قرار دادیم تا با یک نقشه جامع بتوانیم مشکلات ترافیکی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به در نظرگرفتن ۳ خط مترو و ۳ خط تراموا برای شهر اصفهان تا پایان برنامه اصفهان ۱۴۰۰، تصریح کرد: خط یک مترو به زودی به صورت کامل افتتاح می شود و بی شک با استفاده از تجربیات خط یک مترو، مابقی خطوط بیش از  ۵ سال طول نکشد.

صلواتی خاطرنشان کرد: استفاده از سرمایه گذاری خارجی در راه اندازی تراموا مهمترین هدف ما است، از این رو در بین شرکت های سرمایه گذاری از کشورهای چین، ایتالیا و فرانسه تصمیم گیری نهایی را به زودی انجام می دهیم تا خط تراموا هم در اصفهان کلید بخورد.

وی با اشاره به خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای تقویت حمل ونقل درون شهر اصفهان، گفت: تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را تا اوایل شهریور تحویل می گیریم و تا پایان امسال نیز ماهیانه ۳۰ دستگاه وارد شبکه حمل و نقل اصفهان می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: ما در صدد هستیم که در سال ۱۴۰۰ هر شهروند با کمتر از ۴۰۰ متر پیاده روی به حمل و نقل عمومی شهر دسترسی پیدا کند.

وی با اشاره به نصب دوربین های ثبت تخلف در شهر اصفهان، اظهارکرد: در حال حاضر ۷۵۰ دوربین در سطح شهر نصب شده که تعداد آنها تا پایان سال جاری به ۱۳۰۰ دوربین افزایش می یابد.

صلواتی اضافه کرد: تعداد دوربین های نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت و عبور از چراغ قرمز تا پایان امسال ۲ برابر می شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه چتر قانون در خیابان های شهر گسترده تر و شهروندان قانونمدار شده اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد رانندگان در شهر اصفهان پشت خط عابرپیاده توقف می کنند، افزود: امسال تمرکز ما بر روی برخورد قانونی با تخلفات پارک دوبل و توقف های غیرمجاز است و امیدواریم تا پایان امسال شهر اصفهان معضل پارک دوبل را نداشته باشد.

وی یادآور شد: تا پایان سال جاری ۵ دوربین متحرک ثبت تخلف، بر روی خودروهای مخصوص نصب و راه اندازی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.