یزد- دبیر کمیته فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد با اشاره به برگزاری جشن زیرسایه خورشید در یزد، از حضور ۱۵ خادم آستان قدس رضوی در برنامه‌های دهه کرامت یزد خبر داد.

۱۵ خادم آستان قدس رضوی در دهه کرامت در یزد حضور می یابند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت اعلام برنامه‌های دهه کرامت برگزار شد، اظهار داشت: امسال دهمین سال است که برنامه‌های دهه کرامت در ایران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها امسال در ۷۰۰ شهر ایران برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر شهرهای ایران، جشن‌های دهه کرامت در ۱۵۰ شهر از ۳۶ کشور جهان به صورت همزمان با ایران برگزار می‌شود، این در حالی است که سال اول این برنامه‌ها، تنها در ۵ استان کشور برگزار می‌شد.

دبیر کمیته فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد با بیان اینکه برنامه‌های این دهه در قالب شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه رویکرد آستان قدس رضوی در یک سال گذشته بحث حمایت از مستضعفین بوده، برنامه‌های امسال این ایام با همین رویکرد در نظر گرفته شده است.

مهدوی‌نژاد گسترش فضای معنوی با حضور خدام، ترویج فرهنگ زیارت از راه دور و گسترش فرهنگ رضوی در جامعه را از مهمترین اهداف این برنامه‌ها دانست و گفت: خادمان حرم آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت به استان‌های مخلتف کشور سفر کرده و هر استان را یکی از صحن‌های حرم رضوی در نظر می‌گیرند و یزد به عنوان صحن دارالعباده حرم مطهر امام رضا(ع) ‌نام‌گذاری شده است.

وی از برگزاری جشن زیرسایه خورشید در استان یزد خبر داد و گفت: این جشن به عنوان بزرگترین اجتماع مذهبی در استان یزد به حساب می‌آید و مردم یزد هر سال با شور و حال خاصی در این جشن رضوی مشارکت می‌کنند.

دبیر کمیته فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد با بیان اینکه مردم ایران اسلامی به ویژه یزد ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارند، ادامه داد: هزینه‌های این جشن‌ها کاملا مردمی است و خیران این هزینه‌ها را متقبل می‌شوند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۰۰ برنامه در استان یزد به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: از این تعداد برنامه ۸۰ مورد مربوط به شهر یزد و مابقی در دیگر نقاط استان یزد اجرا می‌گردد.

وی از حضور ۱۵ خادم رضوی در استان یزد خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد خادمان رضوی که به استان یزد سفر کرده بودند ۱۳ نفر بود ولی امسال با پیگری‌های صورت گرفته، ۱۵ خادم در یزد حضور پیدا کرده و به نقاط مختلف استان سر می‌زنند.

دبیر کمیته فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد در ارتباط با برنامه‌های در نظر گرفته شده برای خدام رضوی در این سفر، گفت: استقبال از خدام در شهرهای استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، دیدار با علما و روحانیون، دیدار با اقشار مختلف مردم، دیدار با جمله جانبازان، معلولان، ایثارگران، مسئولان و زیارت قبور شهدا و علما از جمله برنامه‌هایی است که با حضور خدام آستان قدس امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه برنامه‌های این ایام از پنج تا ۱۳ مرداد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام، حضور خادمان امام رضا(ع) در نقاط محروم استان و سرکشی از محرومان و مستضعفان استان یزد است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.