زاهدان-مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حمایت از کارآفرینان در حوزه مشاغل خانگی، ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب وام های اشتغالزایی اختصاص یافت.

اختصاص۲۴۰ میلیارد ریال برای حمایت از کارآفرینان سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده در مراسمی که به مناسبت هفته ملی مهارت در یکی از پایگاههای توانمندسازی اداره کل فنی و حرفه ای استان در حاشیه شهر زاهدان برگزار شد، گفت: این میزان اعتبار به صورت جداگانه و متفاوت از اعتباراتی است که به نهادهای همسو مانند کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت می کنند.

وی مهارت و حرفه آموزی را مهمترین بُعد در عرصه توانمندسازی بیان کرد و افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا افراد پس از طی مراحل مهارت افزایی، در مسیر کار و تولید قرار گیرند.

رییس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با اشاره به طرح های تکلیفی اشتغالزا و تاثیرگذار دولت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه ارتقای سطح مهارت و نوآوری و اشتغالزایی در کشور گفت: با توجه به اینکه بسته اشتغال فراگیر به عنوان یکی از این طرح ها براساس شناسایی رسته های شغلی پر اشتغال در هر منطقه و استان ها پی ریزی شده است، با انجام کار مطالعاتی دینامیک اشتغال در استان، بسته های اشتغال در رسته های مختلف اقتصادی اعم از صنعت، خدمات و کشاورزی شناسایی شده تا پس از تصویب در کارگروه اشتغال استان و تایید نهایی شورای عالی اشتغال، قابلیت اجرایی به خود گیرد.

جهاندیده با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از گذشته به ترویج فرهنگ کارآفرینی به عنوان حلقه مفقوده اشتغال نیاز داریم، افزود: اجرای رویداد کارآفرینی از ایده تا کسب و کار که از ۱۰ روز قبل با حضور دو گروه از قوی ترین تیم های کارآفرینی کشور در استان آغاز شده است، توانسته به شکل فراگیر ایده ها و نظرات و خلاقیت هایی را برای اولین بار از قوه به بالفعل تبدیل کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین با بیان اینکه یکی از زمینه های کاربردی در حوزه حاشیه شهرها می تواند توجه به تعاونی ها باشد، از آمادگی این اداره کل برای اجرای طرح پایلوت ایجاد کارگاه برای افرادی که مهارت آموخته اند و نیاز به ابزار برای اجرای فرایند تولید و کسب و کار را دارند، خبر داد.

در این مراسم همچنین مدیران کل بهزیستی، آموزش فنی و حرفه ای و کمیته امداد استان نیز به بیان خدمات و مشوق هایی حمایت از کارآفرینان خرد و مشاغل خانگی در زمینه مهارت آموزی، توانمندسازی و اعطای تسهیلات پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.