بجنورد- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: صنایع کوچک استان نیازمند کلینیک های سیار برای عارضه یابی و ارائه مشاوره و راهکارهای مناسب رفع موانع تولید است.

صنایع کوچک خراسان شمالی نیازمند کلینیک های سیار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی، سیاوش وحدت در جلسه توسعه فناوری و ارتقاء رقابت پذیری صنایع با حضور نمایندگان دانشگاههای و صنایع کوچک مستقر در شهرک ها و نواحی استان گفت:  تجربه موفق استان اصفهان در ایجاد کلینیک های سیار برای عارضه یابی و ارائه مشاوره به صنایع کوچک می تواند در این استان نیز پیاده شود.

وی به ارتباط بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در سالهای اخیر استفاده بسیار زیاد با بازخوردهای عملی در ارتباط با دانشگاههای استان داشته است.

وی خاطر نشان ساخت: استفاده از توان علمی و پژوهشی دانشگهای استان به توانمند سازی و رقابت پذیری صنایع بسیار کمک می کند.

وحدت افزود: بازاریابی بزرگترین چالش صنایع استان است و باید به این مسئله توجه ویژه ای شود.

وی به تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با شرکت مشاوره سوئیسی در زمینه بازاریابی اشاره کرد و تاکید کرد: استفاده از توانمهندیهای مشاورین توانمند و متخصص در امر بازرایابی در زمان مناسب میتواند بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را حل کند.

مدیر توسعه فناوری و پژوهشهای دانشگاه آزاد بجنورد نیز در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد بجنورد با تجربه و سابقه کاری سالهای متمادی در استان پتانسیل خوبی برای استفاده صنایع کوچک و متوسط از ظرفتهای علمی و پژوهشی است.

مزدک تیمورتاشلو افزود: امکانات آزمایشگاهی، فضاهای آموزشی، هیات علمی و دانشجویان مقاطع بالای تحصیلی پتانسیلهای موجود دانشگاه آزاد برای توانمند سازی صنعت استان است.

وی به ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد میتواند از امکانات مدرن و فناوریهای روز خود برای توسعه صنایع کوچک استان استفاده کند.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بجنورد گفت: صنعت استان دچار مشکلات ریشه دار است و باید راهکارهای حل این مشکل به صورت عملی پیدا شود.

مجتبی برزگر افزود: باید به سمت تولید سالم در کشاورزی و تولید برپایه برندینگ در صنعت برویم.

مدیر کلینیک کسب و کار خراسان شمالی گفت: عارضه یابی در صنعت باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و سرمایه گذاران صنعتی باید از مدیریان متخصص در صنایع خود استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد نیز در این جلسه گفت: اگر فناوری را تنها برای فناوری بخواهیم کافی نیست.

مهرزاد کاری افزود: برای استفاده از فناوری در تولید ابتدا باید نیازها و سلایق مشتری شناسایی شود و بعد به وسیله فناوری تولید بر مبنای نیاز مشتری حرکت کرد.

 مدیر عامل توسعه کنسرسیوم صادراتی خراسان شمالی در ادامه جلسه گفت: صنعت فرش فاصله زیادی با فناوری دارد.

حامد چمن رخ افزود : فرش دستباف در تمامی مراحل تولید از مواد اولیه، ابزارها، طراحی و ... نیازمند استفاده از فناوری است.

وی تاکید کرد: استفاده از فناوری در صنعت فرش می تواند علاوه بر تکمیل محصولات از ابتدا تا انتهای فرایند تولید فرش، به سرعت و کیفیت تولید هم کمک کند و موجب رقابت پذیری این هنر صنعت گردد.

در انتهای جلسه نمایندگان واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان نیازها و خواسته های خود را در ارتباط با صنعت و دانشگاه و استفاده از فناوریهای نو بیان داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.