رئیس‌جمهور سابق گرجستان ضمن متهم کردن رئیس‌جمهور اوکراین به حفظ افراد فاسد در دستگاه دولتی کی‌یف، متعهد به سازماندهی یک کودتا در «کی‌یف» پایتخت اوکراین شد.

ساکاشویلی به دنبال سازماندهی کودتا در اوکراین است

به گزارش قدس آنلاین، «میخائیل ساکاشویلی» رئیس جمهور اسبق گرجستان و فرماندار سابق منطقه «اودسای» اوکراین روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که «پترو پروشنکو» رئیس جمهور فعلی اوکراین به حفظ مشاوران فاسد در دستگاه دولتی این کشور تمایل دارد.

روز چهارشنبه، تابعیت اوکراینی ساکاشویلی بنا به حکم پروشنکو بعد از آن لغو شد که مشخص شد ساکاشویلی از طریق ارائه اطلاعات نادرست درباره درخواست شهروندی خود، قوانین اوکراین را نقض کرده است.

رسانه‌های اوکراین گزارش کردند که ساکاشویلی بر سوابق جنایی خود در گرجستان سرپوش گذاشته است.

ساکاشویلی در مصاحبه با نشریه آمریکایی «فارین پالسی» تصریح کرد: «اصلا موضوع به من ربطی ندارد. در حال حاضر، پروشنکو اساساً گفته است که می‌تواند هر اقدام ممکن برای حفظ نفوذ چرخه فاسد خود را انجام دهد».

رئیس جمهور اسبق گرجستان همچنین رئیس‌جمهور اوکراین را به استفاده از اقدامات عصر شوروی در زمینه بیرون کردن مخالفان از کشور به منظور لغو تابعیت آنها متهم کرد.

ساکاشویلی در ادامه افزود: «اگر پروشنکو قابلیت انجام اقدامات غیرقانونی علیه چهره‌هایی همچون من که تا این حد در جهان شناخته شده هستم را دارد، برخی از شهروندان ناشناس اوکراینی بسیار ساده تحت تأثیر این اقدامات قرار خواهند گرفت».

اوایل روز جمعه، ساکاشویلی متعهد به سازماندهی یک کودتا در «کی‌یف» پایتخت اوکراین شده بود.

در یک سخنرانی ویدئویی که روز چهارشنبه هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شد، ساکاشویلی اعلام کرد که کی‌یف با تفلیس که از سال 2015 خواستار استرداد ساکاشویلی از اوکراین است، تبانی کرده است.

ساکاشویلی بعد از آنکه گرجستان را در سال 2013 ترک کرد، دو سال بعد تابعیت اوکراین را دریافت کرد و بعد از آن بعنوان فرماندار منطقه اودسای منصوب شد. این سیاستمدار متولد گرجستان بعد از یکسال کناره‌گیری کرد و  گفت که مقامات کی‌یف تمایلی به مبارزه با فساد ندارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.