اصفهان- نماینده سمیرم در مجلس دهم تاکید کرد: دیگران نمی توانند مخفیانه جلسه بگیرند و رایزنی کنند و برای آب سمیرم تصمیم بگیرند.

دیگران نمی توانند مخفیانه برای آب های سمیرم تصمیم بگیرند

اصغر سلیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: روزهای گذشته شاهد تحرکات و رایزنی های تعدادی ازمسولان شهرهای همجوار شهرستان سمیرم با وزرا و مدیران ارشد سازمان آب مبنی بر انتقال آب از جنوب سمیرم به دیگر شهرها بوده ایم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی درشهرستان سمیرم و خشک شدن آبهای سطحی چشمه ها و قنات ها وآب  شرب، خسارت های جبران ناپزیری به مردم وکشاورزان وارد شده است  وقسمت زیادی از باغ و چشمه های سمیرم خشک شده و یا در حال خشک شدن است
نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم، عنوان کرد: با توجه به این خشکسالی ها وخسارت های آن به مردم و وجود رودخانه های پر آب در جنوب سمیرم به دنبال راهی کارشناسی و عملی  برای خروج از این بحران هستیم و بوده ایم.
وی افزود: در همین موقعیت بی آبی متوجه شدیم مسوولان شهرستان های همجوار بدون هماهنگی و نظر نماینده مردم و مدیران اجرایی شهرستان سمیرم اقدام به رایزنی به منظور انتقال آب از سمیرم به شهرضا کرده اند.
سلیمی با تاکید بر اینکه این حرکات مخفیفانه و زیرآبی رفتن ها را رصد می کنیم اظهار کرد:  که مردم باید بدانند دیگر کسی نمی تواند حقی از این خطه و مردمان سخت کوش آن بگیرد و برای ما تصمیم گیری کند.
نماینده سمیرم تصریح کرد: در جریان انتقال آب از سمیرم باید منافع  وحق شهرستان اعم از مصرف شرب، صنعت و کشاورزی دیده شود واولویت تامین  آب  با شهرستان سمیرم باشد.
سلیمی با بیان اینکه مباحث آبی باید به طور کارشناس انجام واگر این مقوله به کار سیاسی تبدیل شود نتیجه نخواهد داد، گفت: برای پیگیری یک تیم کارشناسی از نخبگان وکارشناسان ابی برای این موضوع تشکیل میدهیم که منافع مردم سمیرم دستخوش اقدامات وزیرآبی رفتن بعضی افراد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.