بجنورد- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از مجموع اعتبارات سال جاری ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به این مدیریت اختصاص یافت.

۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به مدیریت بحران کشور اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل نجار پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط وقوع حوادث در کشور به دولت اجازه داده شدتا ۵ درصد از سرجمع اعتبارات کشور را برای این امر برداشت  کند.

وی افزود: از این میزان سه درصد ماده ۱۰  برای امر پیش بینی و پیشگیری و دو درصد ماده ۱۲ برای مقابله  اختصاص یابد.

نجار اظهار داشت: بر این اساس بیش از ۱۷ میلیارد تومان برای بخش بحران در نظر گرفته شد که ممکن است با توجه به محدودیت های مالی دولت همه محقق نشود ولی در صورت جواب گو بودن اعتبارات جذب می شود.

وی اختصاص این اعتبارات را نشان از توجه به بخش پیش بینی و پیشگیری در حوادث و بحران ها دانست و گفت: مردم نقش اساسی در پیشگیری دارند.

وی بر ارائه آموزش های لازم به مردم برای ارتقای آگاهی آنها تاکید کرد و متذکر شد: بهتر است در ساخت و سازها به جای توجه به افزایش بنا به کیفیت بیشتر توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه یادآور شد: هم اکنون کشور ایران مقام دهم را در ارتباط با حوادث در دنیا و مقبام چهارم را در آسیا دارد.

وی افزود: همچنین از ۴۵ تا ۴۶  حادثه در دنیا بین ۳۴ تا ۳۵ حادثه در ایران متصور است که مهمترین آنها زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، فرونشست زمین و خشکسالی و سرمازدگی و ... است.

نجار در پایان از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در یزد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۴۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.