معاون سیاسی وزارت خارجه آفریقای جنوبی که در چارچوب برگزاری دور جدید نشست های کمیته سیاسی مشترک دو کشور به تهران سفر کرده است، با معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار کرد.

معاون سیاسی وزارت خارجه آفریقای جنوبی با جابری انصاری دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، خانم امفکتو معاون سیاسی وزارت خارجه آفریقای جنوبی که در چارچوب برگزاری دور جدید نشست های کمیته سیاسی مشترک دو کشور به تهران سفر کرده است، امروز دوشنبه ۹ مرداد ۹۶ با حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست نیمروزه که با حضور هیات های دو کشور ادامه یافت، آخرین وضعیت همکاریهای سیاسی و اقتصادی دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش همکاریها در حوزه های مختلف اقتصادی و فنی، بر ضرورت رفع موانع باقیمانده موجود و فراهم کردن مقدمات موفقیت بیشتر اجلاس دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی و سفر آتی رییس جمهوری اسلامی ایران به پروتریا تاکید کردند.

در این نشست علاوه بر موضوعات دوجانبه، درباره همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله در زمینه حمایت از حقوق ملت فلسطین، مخالفت با استفاده ابزاری از حقوق بشر، رویارویی با تروریسم و افراط گری، حل سیاسی بحران سوریه و دیگر مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام، بحث و تبادل نظر شد.
 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.