مشهد- رضا میرکریمی کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی در شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت (ع)، بنا به رسم هر ساله‌اش برای زیارت حضرت رضا (ع) به مشهد آمد و در دیدار از مؤسسه خیریه‌ همدم (فتح المبین) گفت: «دیدار با شما اهالی همدم جزوی از مناسک زیارتی‌ من در مشهد به حساب می‌آید.»

دیدار با «همدمی‌ها» بخشی از مناسک زیارتی من در مشهد است

قدس آنلاین-گروه استان ها: برنده‌ جایزه بهترین فیلم هفته‌ منتقدین جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۰۱ برای فیلم «اینجا چراغی روشن است»، در ابتدای این دیدار و در جمع اهالی رسانه به مدیران همدم گفت: هیچ وقت نتوانسته‌ام همدم را از یاد ببرم؛ نمی‌توان زحمات کسی را نادیده گرفت اما مدیریت همدم کار ساده‌ای نیست و از این بابت باید به شما خسته نباشید گفت.

وی در بخش دیگری از بازدیدش در جمع دختران خانه‌ کوچک پناهگاهی اظهار داشت: شب میلاد امام رئوف و مهربانی، شب بزرگی برای مسلمانان جهان بخصوص ایرانی‌های عزیز است؛ شب میلاد امام هشتم(ع) که فرزندان او در این مرکز خیریه منتظر حضور دست گرمی هستند و به نظر من این اتفاق کمتر از زیارت نیست؛ کسی که دکلمه‌ ندا را در این اتاق پر از شیرین‌زبانی شنیده باشد، تا مدت زیادی حال خوبی خواهد داشت.

برنده‌ جایزه‌ گئورگ طلایی بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در سال ۲۰۰۸ برای فیلم سینمایی «به همین سادگی» و در سال ۲۰۱۶ برای فیلم سینمایی «دختر»، در زمان کوتاهی که داشت با صبر و حوصله به نگاه‌های دختران کارگاه‌های مختلف همدم لبخند محبت ‌زد و فروتنانه با آن‌ها همدمی کرد.

وی در جمع گروه سرود همدم گفت: از دفعات قبلی به مراتب بهتر بودید. باید به شما تبریک و به مربیانتان دست مریزاد گفت. از اینکه در گروه ارکستر ویژه‌ ایران (لگاتو) هم هستید خیلی خوشحالم و امیدوارم در نخستین اجرای این ارکستر در تهران بتوانم همراه با جمعی از هنرمندان و اهالی سینما به نواهای آسمانی شما گوش دهم.

دکتر زهرا حجت (مدیر عامل مؤسسه) و جعفر شیرازی‌نیا (رئیس مؤسسه) که در این بازدید میر کریمی را همراهی می‌کردند در هر کارگاه توضیحاتی به او دادند اما میهمان همدم با حافظه‌ خوبی که داشت حتی اسم خیلی از این بچه‌ها را می‌دانست.

 وی در کارگاه قلمزنی که قبلاً ندیده بود، لحظاتی نشست و طرز چکش به دست گرفتن را از پروین یاد گرفت و دقایقی با هنرمندان این کارگاه قلمزنی کرد و گفت: باید گاهی سکوت کنیم و از امام رضا(ع) برای این همه مهربانی که در حق فرزندان معصومش روا داشته در دلمان تشکر کنیم. یادگیری این هنر اصیل و دقیق کار هرکسی نیست اما به مدد اوست که این دختران هنرمند این قدر توانا و حرفه‌ای شده‌اند.

در همین کارگاه قلمزنی روی مس دکتر زهرا حجت ضمن تبریک تولد امام هشتم شیعیان جهان اظهار داشت: خدا را بابت توفیق درک این شب عزیز سپاسگزاریم. در مقابل دیداری که استاد میرکریمی با دل و جان داشت چیزی برای گفتن نداریم و امیدواریم لیاقت میزبانی او و تمام مردم و هنرمندان ایران را درمیان همدمی‌ها داشته باشیم.

دختران هنرمند همدم یکی از بهترین آثار کارگاه‌های همدم را که حاوی قلمزنی ندای زیبای«یا علی بن موسی الرضا» بود، به میهمان خونگرمشان تقدیم کردند و از او خواستند دوباره به دیدنشان بیاید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.