بردسکن- دبیر هشتمین همایش ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور خواستار تامین بودجه برای برگزاری این همایش در سال آینده شد.

بودجه برگزاری همایش ملی ورزش های پهلوانی و زورخانه ای تامین شود

محمد رضا کفاش زاده در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: شهرستان بردسکن این افتخار را دارد که برای هشتمین سال متوالی همایش ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور را در بزرگترین گود روباز جهانی در شهرستان بردسکن برگزار می کند.

مرشد و پیشکسوت این رشته ورزشی عنوان کرد: متاسفانه هیچ یک از ادارات حتی یک  ریال برای برگزاری این همایش کمک مالی نکرده اند و تمامی  هزینه های همایش توسط خیران و علاقه مندان به این رشته ورزشی تامین  می شود.

وی اظهارداشت: بنده از مسئولان درخواست دارم اگر قرار باشد در سال آینده  این همایش به میزبانی بردسکن برگزار شود باید از هم اکنون به فکر تامین ردیف بودجه این همایش باشند درغیر این صورت شهرستان توان برگزاری این همایش را نخواهد داشت.

کفاش زاده عنوان کرد: هرسال برگزاری این همایش بیش از ۲۰ میلیون تومان برای شهرستان هزینه دارد که می طلبد مسئولان فدراسیون بودجه ای را در تقویم اجرایی سالانه خود برای این همایش مهم قرار دهند.

وی گفت: برای برگزاری این همایش از ماه ها قبل برنامه ریزی و با مسئولان کشوری و استانی و شهرستان هماهنگی های لازم صورت گرفته است و امسال با پی گیری های انجام شده شاهد حضور محمد رضا طالقانی پیشکسوت کشتی جهان و دهها پهلوان بنام کشور و جهان و مسئولان فدراسیون از جمله دکتر جوهری رئیس فدراسیون و دکتر دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی به شهرستان هستیم.

 این مرشد بنام کشور افزود: ورزشکاران ۲۵ استان و بیش از ۴۰ شهرستان کشور و استان و قهرمانان و پهلوانانی از سراسر کشور برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده اند که قریب به ۵۰۰  نفر می باشند.

وی گفت: این همایش امشب  ۱۲ مردادماه  در بزرگترین گود روباز جهان واقع در پارک ولی عصر شهرستان بردسکن برگزار می شود و پیش بینی می شود هشت هزار نفر  از مردم منطقه نظاره گر  حرکات  های ورزش پهلوانی و زورخانه ای باشند.  

وی هدف از برگزاری این همایش را دوستی و همدلی و ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای و توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی  بر احیاء این  رشته ورزشی ملی مذهبی بیان کرد.

کفاش زاده قدمت  ورزش  های پهلوانی و زورخانه ای در بردسکن را بیش از ۳۰ سال اعلام کرد و گفت: این افتخار را دارم که ۴۰ سال است دراین رشته ورزشی فعالیت  می کنم و ۳۵ سال است که  مرشد می باشم.

وی از فدارسیون خواست دبیرخانه دائمی این همایش در بردسکن فعال شده و در تقویم سالانه فدراسیون درج و ثبت ملی شود.

سرپرست هیات پهلوانی و زورخانه ای بردسکن ضمن تقدیر و تشکر از فرمانداری و نیروهای نظامی و انتظامی و برخی از دستگاههای اجرایی به ویژه اداره ورزش و جوانان و باستانی کاران بردسکن  و شهرداری و شورای اسلامی شهر  گفت:  با توجه به اینکه این همایش برند شهرستان بردسکن می باشد با هماهنگی دبیرخانه این همایش شهرستان هایی که توان برگزاری این همایش را داشته باشند در سال های آینده  به میزبانی  آن شهرستان ها برگزار شود.

 کفاش زاده افزود: امروز خوشحال هستیم و افتخار می کنیم که هشتمین همایش ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور را  در شهرستان بردسکن برگزار می کنیم و امروز بردسکن به یکی از قطب های ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور و استان تبدیل شده است.

وی اظهارداشت: امیداست با توجه به اینکه شهرستان بردسکن بیش از ۱۰۰ ورزشکار فعال دراین رشته ورزشی دارد  مسئولان نگاه ویژه ای را به این رشته ورزشی و در هرچه بهتر برگزار شدن این همایش داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.