دادستان کل ویزوئلا که به طیف مخالفان دولت نزدیک است، دستور انجام تحقیقات در خصوص وقوع تقلب در انتخابات مجلس مؤسسان این کشور را صادر کرده است.

دادستان کل ونزوئلا به دنبال بررسی اتهام تقلب در انتخابات مجلس مؤسسان

به گزارش قدس آنلاین، لوئیزا اورتگا، دادستان کل ونزوئلا می‌گوید با توجه به شواهدی که در مورد احتمال بروز تقلب در شمارش آراء انتخابات مجلس موسسان این کشور در دست است، دستور تحقیق در این مورد را صادر کرده است.

رای‌گیری برای انتخاب اعضای مجلس موسسان در روز یکشنبه انجام شد. کمیسیون ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که بیش از 8 میلیون نفر برابر با بیش از 41 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند. با این حال مخالفان ادعا می‌کنند که تنها 12 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند.

اورتگا، گه اخیرا و با افزایش تنش‌های سیاسی به اردوگاه مخالف دولت پیوسته است، می‌گوید تقلب انتخاباتی جزء دیگری از روند غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور برای حفظ قدرت به جریان انداخته است.

در مقابل، کمیسیون ملی انتخابات ونزوئلا با رد هرگونه دخالتی در رای‌گیری یا شمارش آرا، آمار ارائه شده از سوی مخالفان را مبتنی بر حدس و گمان و فاقد اعتبار دانسته است.

منبع: بی بی سی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.