۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 553260

تغییرات جوی هنگام سفر، ساعت متغیر تغذیه و خواب و مصرف خوراکی‌های مختلف در مدت مسافرت باعث اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و ناراحتی هایی مانند یبوست می‌شود. اما گنجاندن چهار خوراکی عالی در برنامه روزانه تأثیر بسیار خوبی دارد.

بهترین خوراکی‌ها برای پیشگیری از یبوست در تعطیلات

به گزارش قدس آنلاین، تغییرات جوی هنگام سفر، ساعت متغیر تغذیه و خواب و مصرف خوراکی‌های مختلف در مدت مسافرت باعث اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و ناراحتی هایی مانند یبوست می‌شود. اما گنجاندن چهار خوراکی عالی در برنامه روزانه تأثیر بسیار خوبی دارد.

آلو؛ آلو یکی از پرکاربردترین خشکبار است که هر ۱۰۰ گرم آن هفت گرم فیبر دارد. همچنین سرشار از سوربیتول است که این نوع قند به بهبود انقباضات روده‌ای کمک می‌کند. آلو را می‌توان به تنهایی، خیس شده یا همراه با سالاد میوه میل نمود. خوشبختانه در فصل تابستان انواع تازه هم در دسترس است.

جو دو سر؛ این غله منبع غنی فیبرهای حل شدنی است ( ۱۵ تا ۱۷ درصد) و در معده تولید ژل می‌کند که احساس سیری را افزایش داده، بخشی از قندها و چربی‌ها را مهار کرده و عملکرد روده‌ها را تحریک می‌کند. سبوس جو دو سر نسبت به سبوس گندم که فیبرهای حل نشدنی بیشتری دارد خیلی تحریک کننده نیست. بهترین مقدار مصرف یک تا دو قاشق سوپخوری است که در ترکیب با سوپ، کمپوت، پوره و... قابل مصرف است.

نخود آبگوشتی؛ این عضو خانواده حبوبات به خاطر فیبر بالا شهرت دارد ( ۷/۷ گرم در هر ۱۰۰ گرم نخود پخته). اگر از کنسرو آماده استفاده می‌کنید، نخود را قبل از مصرف در آب خیس کنید تا نمک اضافی آن جدا شود.

اسفناج؛ این سبزی مفید را همراه سالاد، سوپ، آش، خورشت و... میل کنید. جذب فیبر اسفناج خرد شده بیشتر و تمایل به مصرفش نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین متخصصان تغذیه همواره توصیه می‌کنند که نوشیدن آب یکی از بهترین روش‌های مقابله با یبوست است و نوشیدن روزانه یک تا یک و نیم لیتر آب ضروری خواهد بود.

منبع: www.Top Sante.fr

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.