رئیس شورای روابط خارجی ایران و رئیس پارلمان لبنان برلزوم هوشیاری کشورهای منطقه دربرابر توطئه اسرائیل و آمریکا برای تجزیه سوریه و عراق تاکید کردند.

هشدار خرازی ونبیه بری درباره نقشه آمریکایی برای تجزیه سوریه

به گزارش قدس آنلاین، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان که جهت مراسم تحلیف ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است، ملاقات و گفتگو کرد.

در این دیدار که مسائل لبنان، سوریه و عراق مورد گفتگو قرار گرفت، «نبیه بری» خاطرنشان کرد: همه گروه‎ها و اقوام قومی و مذهبی لبنان از این پیروزی خوشحال هستند. تنش بین گروه‌های سیاسی لبنان به حداقل رسیده و خوشبختانه گفت‌وگوهای وفاق ملی برای کاهش تفرقه و تشتت بسیار موثر بوده است.

وی اسرائیل را بزرگترین حامی تروریسم خواند و گفت: اسرائیل در جنوب سوریه به اتفاق آمریکا توطئه‌چینی می‌کند و در پی تجزیه سوریه است.

نبیه بری از اینکه امروزه سوریه به یک بازی بین قدرت‌ها تبدیل شده است، ابراز نگرانی کرد.

سیدکمال خرازی هم در ادامه این دیدار ضمن تبریک پیروزی ارتش لبنان و مقاومت در نبرد اخیر برای آزادسازی عرسال بر وحدت تمام اقوام و مذاهب لبنانی تاکید و ضمن تائید صحبت‌های نبیه بری در رابطه با توطئه اسرائیل و آمریکا افزود: ملت‌ها و دولت‌های منطقه باید بسیار هوشیار باشند زیرا یکی از اهداف دشمنان در این منطقه تجزیه سوریه و عراق است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.