قم- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: ۱۱ هزار تخت ثابت در استان داریم و این تعداد بسیار اندک است در حالی‌که ما نیازمند ایجاد ۳۰ هزار تخت اقامتی و پذیرایی در طول سال هستیم.

استان قم نیازمند ایجاد ۳۰ هزار تخت اقامتی و پذیرایی است

به گزارش قدس آنلاین، عیسی رضایی در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان که با حضور سفیر ایران در کشور قطر در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: در افق چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران باید حداقل ۲۰ میلیون گردشگر ورودی به کشور داشته باشیم که سالانه چیزی برابر ۵ و نیم میلیون نفر به کشور وارد می‌شوند.

وی افزود: سالیانه چیزی بالغ‌ بر ۲ و نیم میلیون نفر گردشگر به شهر قم وارد می‌شوند که غالب آن‌ها از کشور عراق، کویت و بحرین هستند و از کشور قطر کمتر جمعیت وارد ایران می‌شود که باید در این زمینه مسلمانان و به‌ویژه شیعیان قطری را تشویق و ترغیب به ورود کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در شهر قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۱ هزار تخت ثابت در استان داریم و این تعداد بسیار اندک است در حالی‌که ما نیازمند ایجاد ۳۰ هزار تخت در طول سال هستیم.

در ادامه جلسه رئیس اتاق تعاون استان قم با اشاره به تجربه موفق ایران در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در شهر مسقط اظهار داشت: در فاز نخست بازارچه ارائه محصولات داخلی در شهر مسقط ایجاد کردیم اینکه آیا می‌توان در شهر دوحه نیز چنین بازارچه‌ای ایجاد کرد یا نه؟ جای بحث دارد این آمادگی در استان وجود دارد که مقدمات کار به‌منظور برپایی نمایشگاه در این شهر پیگیری شود.

حاج ابراهیمی بیان کرد: استان قم آمادگی لازم برای اعزام متخصص به مناطق شیخ‌نشین در زمینه درمان زیبایی و دهان و دندان را دارد، همچنین اعزام استادکار و کارگران زیرمجموعه در صنوف مختلف مانند نانوا از کارهای دیگری است که در صورت توافق سفارت ویزای اقامت و کارشان برای قطر می‌تواند به وجود آید.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.