گرگان- رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه رسانه‎ها افکار عمومی را جهت می‎دهند؛ رسالت رسانه را در پیگیری احقاق عمومی خطیر خواند و تاکید کرد: نجات خلیج گرگان مطالبه ملی شود.

نجات خلیج گرگان مطالبه ملی شود/ هنوز برای خلیج گرگان سابقه مطالعاتی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، هادی هاشمیان صبح سه شنبه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: موضوع نجات خلیج گرگان چندین بار در شورای تامین استان گلستان مطرح شد تا مدیرکل محیط زیست توضیحاتی ارائه دهد با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست نیز نشستی در این راستا گذاشته شد اما اقدامات هنوز اجرایی نشده است.

وی با ابراز این انتقاد که هنوز برای خلیج گرگان سابقه مطالعات ندارد این وضعیت را اسف‎بار دانست و تصریح کرد: روند مطالعات خلیج گرگان به درازا کشیده است، بسیج رسانه‎ای باید برای نجات این خلیج پای کار بیاید، فضای مجازی همه جا بد نیست، قدرت رسانه به ما کمک می‎کند تا در احقاق حقوق مردم موفق‎تر عمل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: رسانه‎ها و فضای مجازی باید مسوولان مرکز را به سمت خلیج گرگان حساس‎تر کند این موضوع خیلی هم استانی نیست و باید با ورود مسوولان ملی به سرانجام مثبت برسد.

هاشمیان با اشاره به اینکه اهمیت خلیج گرگان از دریاچه ارومیه کمتر نیست، تصریح کرد: هنوز مردم گلستان برای نجات خلیج گرگان حساس نشدند که این مهم می‎طلبد رسانه‎ها در آگاهی‎رسانی این موضوع تلاش مضاعفی کنند.

وی گفت: در همایش حقوق سبز که به میزبانی استان گلستان انجام شد به موضوع نجات خلیج گرگان پرداختیم اما خیلی روی این مسئله کار نشد و خیلی گذرا از این مسائل عبور کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: پیرامون رسیدگی به موضوع خلیج گرگان با دادستان مرکز استان، محیط زیست و امور آب جلسه گذاشتیم و این مهم یکی از بندهای در دستورکار شورای حفاظت از حقوق بیت‎المال بود قرار است جلسه فوق‎العاده‎ای در این راستا گذاشته شود و بازدید میدانی از خلیج گرگان داشته باشیم.

هاشمیان با اشاره به اینکه رسانه‎ها در جهت‎دهی افکار عمومی نقش بسیار مهمی دارند از فعالان عرصه اطلاع‎رسانی استان خواست تا در موضوع نجات خلیج گرگان جدی‎تر وارد شود و تاکید کرد: اگر مسوولان برای نجات خلیج گرگان حرفی برای گفتن دارند تشویق شوند و اگر حرفی ندارند در رسانه‎ها توبیخ شوند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‎ها افکار عمومی را جهت می‎دهند؛ رسالت رسانه را در پیگیری احقاق عمومی خطیر خواند و تاکید کرد: نجات خلیج گرگان مطالبه ملی شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در خصوص پیشگیری و کاهش آسیب‎های اجتماعی در استان گفت: همه باید در این زمینه ورود کنند دستگاه قضایی به تنهایی نمی‎تواند در این زمینه به موفقیت قابل قبولی برسد اگر به این مهم به صورت عمومی و همه‎جانبه پرداخته شود یقینا نتایج مطلوب‎تری به همراه خواهد داشت.

هاشمیان با اشاره به اینکه حضور جوانان در مساجد کمرنگ و خلاء حضور آنها به چشم می‎خورد، ابراز کرد: ما مشاور حقوقی در مساجد قرار دادیم تا به واسطه آن حضور جوانان بیشتر شود، فضای مسجد برای اینکه معنوی است و انرژی مثبت تزریق می‎کند باید از این ظرفیت استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه جوانان همیشه مقصر نیستند، گفت: مسوولان سلایق جوانان را باید در نظر بگیرند ما نمی‎خواهیم فعل حرام هم انجام دهیم اما باید با زمان حرکت کنیم تا جامعه عمل ما را بپذیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.